Dominik Kubera

żużel w Lublinie
Wiadomość
Autor
go!
Trener
Posty: 4191
Rejestracja: 7 lipca 2003, o 10:23

Re: Dominik Kubera

#426 Postautor: go! » 9 lipca 2024, o 10:32

Torsen pisze:
go! pisze:Co to znaczy konkurencyjne postepowanie?
Ten co najtanszy, najbardziej wytrzymaly, czy ten co kreci najwieksze moce?

Specyfikację określiłaby Ekstraliga. Nie ma w tym żadnej filozofii.

Owszem, jest filozofia.
Wyobrazasz sobie, ze nagle okreslona przez Ekstralige specyfikacja wybitnie pasuje Przedpelskiemu, a Zmarzlik zaczyna wozic ogony jak ostatnio? Poza tym chyba specyfikacja jest juz dokladnie okreslona, sa opisane setki parametrow, ktorych zmieniac nie wolno! Chyba nie musze tu przytaczac konkretnych?

Awatar użytkownika
Cooper
Trener
Posty: 8452
Rejestracja: 4 maja 2004, o 16:33
Lokalizacja: Made in Poland

Re: Dominik Kubera

#427 Postautor: Cooper » 9 lipca 2024, o 10:41

Oczywiście zasady te narzucamy na świecie, żeby nas Duńczycy na FGMach nie tłukli nas w GP :) No chyba, że w lidze Zmarzlik jeździ na "ligowym" a w GP na "tunerowym" ;] Koszty spadają ;]
Całe życie w drugiej lidze!- nieaktualne do odwołania :)

Gelo pisze:Żuk (którego nie krytykuję jako prezydenta miasta) [...]

go!
Trener
Posty: 4191
Rejestracja: 7 lipca 2003, o 10:23

Re: Dominik Kubera

#428 Postautor: go! » 9 lipca 2024, o 10:53

No tak :)
A zwazywszy jeszcze ze jakosc silnikow by drastycznie spadal, bo jak kazdy MUSI i tak od ciebie kupic, to poo co sie starac? I bedzie padac po 3 silniki w kazdym meczu.
Nie lubie takich majstrow co w zyciu zegarka w srodku nie widzial, ale jak sie popsuje, to sprobuje sam naprawic :) Tu tez nie ma sensu majstrowac. To uklad zawodnik - tuner i niech tak zostanie. Jeden moze nie pasowac drugiemu a drugi pierwszemu i wzajemnie moga z siebie zrezygnowac. Nie widze problemu. Koniec koncow maja wspolny cel i jednemu i drugiemu zalezy zeby silnik byl jak najlepszy.

Awatar użytkownika
Cooper
Trener
Posty: 8452
Rejestracja: 4 maja 2004, o 16:33
Lokalizacja: Made in Poland

Re: Dominik Kubera

#429 Postautor: Cooper » 9 lipca 2024, o 11:02

Po prostu lepiej by było więcej zawodników i więcej "tunerów" wtedy się to samo ureguluje, zresztą już przykład pewnego Holendra swego czasu pokazał, że nie trzeba iść ślepo za RK.
Całe życie w drugiej lidze!- nieaktualne do odwołania :)

Gelo pisze:Żuk (którego nie krytykuję jako prezydenta miasta) [...]

Awatar użytkownika
Kargolo
Trener
Posty: 5122
Rejestracja: 26 sierpnia 2011, o 10:55

Re: Dominik Kubera

#430 Postautor: Kargolo » 9 lipca 2024, o 11:22

Taa, wszyscy na tych samych silnikach. Ale to i kevlary, kaski, buty, rękawice, ochraniacze, gogle, zrywki muszą być takie same. Wszystkim po równo - wszystkim gówno (:

I jeszcze draft przed każdym sezonem. Drużyny po kolei wybierają po jednym zawodniku z puli kolejno seniorów polskich, zagranicznych, U24, U23, juniorów, rudowłosych, leworęcznych itd.

Ależ by wtedy sport rozstrzygał, ależ by Łopaciński był przeszczęśliwy :D
Schronohala z funkcją żużlową dla Lublina!

Awatar użytkownika
tezetomaniak
Trener
Posty: 5230
Rejestracja: 12 lipca 2007, o 21:37

Re: Dominik Kubera

#431 Postautor: tezetomaniak » 9 lipca 2024, o 13:46

Wszyscy o silnikach, a sprzęgła i opony to co?

ezbeg
Trener
Posty: 2787
Rejestracja: 14 listopada 2016, o 17:35

Re: Dominik Kubera

#432 Postautor: ezbeg » 9 lipca 2024, o 14:04

Dwie opony na zawody. Oczywiście znakowane żeby nikt nie kombinował.

Flagg
Trener
Posty: 8429
Rejestracja: 26 września 2018, o 08:30

Re: Dominik Kubera

#433 Postautor: Flagg » 9 lipca 2024, o 16:43

Zróbmy po prostu jak swego czasu w pięcioboju nowoczesnym (choć może dalej tak tam jest, nie wiem). Przed zawodami losowanie motocykli i problem z głowy.
Motor 2024: 1.Holder 2.Cierniak 3. Lindgren 4.Kubera 5.Zmarzlik 6.Przyjemski 7.Bańbor 8.Jaworski

Awatar użytkownika
Torsen
Trener
Posty: 4729
Rejestracja: 14 października 2005, o 16:24
Lokalizacja: Lublin

Re: Dominik Kubera

#434 Postautor: Torsen » 9 lipca 2024, o 20:05

Cooper pisze:Oczywiście zasady te narzucamy na świecie, żeby nas Duńczycy na FGMach nie tłukli nas w GP :) No chyba, że w lidze Zmarzlik jeździ na "ligowym" a w GP na "tunerowym" ;] Koszty spadają ;]

Zdaje się, że wszyscy coś warci Duńczycy jeżdżą w polskich ligach, czyli byliby w tej samej sytuacji. A posiadanie osobnego sprzętu na GP to chyba nie nowina.
go! pisze:
Torsen pisze:
go! pisze:Co to znaczy konkurencyjne postepowanie?
Ten co najtanszy, najbardziej wytrzymaly, czy ten co kreci najwieksze moce?

Specyfikację określiłaby Ekstraliga. Nie ma w tym żadnej filozofii.

Owszem, jest filozofia.
Wyobrazasz sobie, ze nagle okreslona przez Ekstralige specyfikacja wybitnie pasuje Przedpelskiemu, a Zmarzlik zaczyna wozic ogony jak ostatnio?

Wyobrażam sobie bez problemu i nawet nie widzę wad takiej sytuacji. Jeśli Zmarzlik miałby być słabszy od Przyjemskiego na takich samych silnikach (w co bardzo wątpię, bo Zmarzlik umie wszystko, a Przyjemski jeszcze niewiele), to by znaczyło, że po prostu jest słabszym żużlowcem.
Poza tym chyba specyfikacja jest juz dokladnie okreslona, sa opisane setki parametrow, ktorych zmieniac nie wolno!

Mówiłem o specyfikacji zamówienia, a nie specyfikacji silników - w odpowiedzi na Twoje wątpliwości, jak wyłonić dostawcę i w oparciu o jakie kryteria.
go! pisze:A zwazywszy jeszcze ze jakosc silnikow by drastycznie spadal, bo jak kazdy MUSI i tak od ciebie kupic, to poo co sie starac? I bedzie padac po 3 silniki w kazdym meczu.

Wymyślasz problemy, które mają banalne rozwiązania określona liczba defektów w sezonie skutkuje karami umownymi.

Reszta bzdetów o "wszystkim po równo", jednakowych goglach, draftach przed sezonem, oponach i pięcioboju nowoczesnym nie wymaga komentarza. Mowa jest o standardowych silnikach, sprawie znanej sportom motorowym w różnych jego odsłonach.
Obrazek
Daniel Jeleniewski: "Jeszcze kupę mogę zrobić."

KrzyczącyK1b1c
Trener
Posty: 3336
Rejestracja: 22 października 2019, o 17:11

Re: Dominik Kubera

#435 Postautor: KrzyczącyK1b1c » 9 lipca 2024, o 20:12

Po co wy w ogóle dyskutujecie na temat, który nie ma szans na realizację? xD

blajar
Trener
Posty: 2892
Rejestracja: 5 października 2017, o 16:01
Lokalizacja: Lublin

Re: Dominik Kubera

#436 Postautor: blajar » 9 lipca 2024, o 20:30

Bo można :D ja tam czytam z zaciekawieniem :)
"To ride with empty head" - jechać z "czystą głową"
"To mess it ip with a lion" - "nie drażnić lwa" :lol:
Czytał Łukasz Benz

Awatar użytkownika
boxing
Kadrowicz
Posty: 1896
Rejestracja: 9 sierpnia 2004, o 22:15
Lokalizacja: Lublin

Re: Dominik Kubera

#437 Postautor: boxing » 9 lipca 2024, o 23:38

Cooper pisze:
boxing pisze:Swego czasu tak było w zawodach dla młodzieżowców gdzie sponsorem był NICE. Serio nie byłoby to głupie, każdy i tak mógł by sobie doregulować dyszą, zapłonem, przełożeniami czy ciśnienien w oponie - a spadłyby kosztu tuningu, bo części byłyby standardowe. Co - poza interesem kilku tunerów - przeszkadza w takim rozwiązaniu?



I czemu ta piękna idea padła?


Może zróbmy do tego całą lige sponsorowana przez Orlen z pieniędzmi podzielonymi na 8, a zawodnicy byliby na etatatch i odbierali hajs w Płocku. Już takie "zawodostwo" zdaje się mieliśmy.

Na mecze też można jeździć autokarem, a nie każdy swoim busem, co - poza interesem Garcarków - przeszkadza w takim rozwiązaniu?

Idea padła, bo były to zawody o nic w słabej obsadzie, a nie dlatego, że silniki były bez tuningu.
A z autokarem potraktuję pytanie jakby było poważne - nie ma drużyny w Polsce, którą można po trasie łatwo zebrać w autokar :) stąd popyt na Mercedesy od Garcarków :)
Mini-zuzel w Lublinie i mamy co roku swojego Hliba a moze nawet Jonssona!

KrzyczącyK1b1c
Trener
Posty: 3336
Rejestracja: 22 października 2019, o 17:11

Re: Dominik Kubera

#438 Postautor: KrzyczącyK1b1c » 9 lipca 2024, o 23:44

Pewni pozostania w Lublinie już od dłuższego czasu byli Bartosz Zmarzlik oraz Dominik Kubera. Pierwszy z nich podpisał rok temu dwuletni kontrakt, a drugi tak dobrze czuje się w Lublinie, że nawet nie rozważał na poważnie przenosin do innego zespołu.

Ciekawy fragment przytaczanego w innym wątku artykułu z SF. Jest zatem spora szansa na to, że "wychowaliśmy sobie" Kuberę na zawodnika przywiązanego do naszego klubu. Wiadomo, nie sprawia to z automatu, że Domin będzie u nas na wiele lat, ale może ułatwić ewentualne negocjacje, jeśli inne oferty nie będą znacząco wyższe od naszej.
Źródło: https://sportowefakty.wp.pl/zuzel/11329 ... byc-niespo

Flagg
Trener
Posty: 8429
Rejestracja: 26 września 2018, o 08:30

Re: Dominik Kubera

#439 Postautor: Flagg » 10 lipca 2024, o 09:23

Pytanie na ile to jest przywiązanie do klubu/kibiców, a na ile do cieplarnianych warunków, które tutaj ma :)
Motor 2024: 1.Holder 2.Cierniak 3. Lindgren 4.Kubera 5.Zmarzlik 6.Przyjemski 7.Bańbor 8.Jaworski

Awatar użytkownika
Cooper
Trener
Posty: 8452
Rejestracja: 4 maja 2004, o 16:33
Lokalizacja: Made in Poland

Re: Dominik Kubera

#440 Postautor: Cooper » 10 lipca 2024, o 09:45

boxing pisze:A z autokarem potraktuję pytanie jakby było poważne - nie ma drużyny w Polsce, którą można po trasie łatwo zebrać w autokar :) stąd popyt na Mercedesy od Garcarków :)


Pytanie czy wszyscy muszą rzeczywiście mieszkać oddzielnie czy to tylko interes deweloperów...
Całe życie w drugiej lidze!- nieaktualne do odwołania :)

Gelo pisze:Żuk (którego nie krytykuję jako prezydenta miasta) [...]

go!
Trener
Posty: 4191
Rejestracja: 7 lipca 2003, o 10:23

Re: Dominik Kubera

#441 Postautor: go! » 10 lipca 2024, o 10:13

Cooper pisze:Pytanie czy wszyscy muszą rzeczywiście mieszkać oddzielnie czy to tylko interes deweloperów...


:lol: :lol: :lol:
dobree... dobre :)

Awatar użytkownika
Torsen
Trener
Posty: 4729
Rejestracja: 14 października 2005, o 16:24
Lokalizacja: Lublin

Re: Dominik Kubera

#442 Postautor: Torsen » 10 lipca 2024, o 10:23

Dobre ale analogii brak.
Obrazek
Daniel Jeleniewski: "Jeszcze kupę mogę zrobić."

meesha
Trener
Posty: 7668
Wiek: 45
Rejestracja: 30 marca 2004, o 23:44
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Dominik Kubera

#443 Postautor: meesha » 10 lipca 2024, o 10:37

To jest problem wylacznie w Lublinie, wszystkie pozostałe druzyny jezdza przeciez wychowankami i oni wszyscy na jednym osiedlu mieszkaja
T. Lorek: Gdyby ktoś obudził cię w środku nocy i zapytał: z czym kojarzy ci się Polska, to co byś odpowiedział?

H. Nielsen: Nie zdążyłbym przetrzeć oczu, a już mówiłbym o pierwszym występie w meczu ligowym w barwach Motoru Lublin. 1990 rok...

Flagg
Trener
Posty: 8429
Rejestracja: 26 września 2018, o 08:30

Re: Dominik Kubera

#444 Postautor: Flagg » 10 lipca 2024, o 10:45

My nawet wychowanka mamy z Pułtuska xD
Motor 2024: 1.Holder 2.Cierniak 3. Lindgren 4.Kubera 5.Zmarzlik 6.Przyjemski 7.Bańbor 8.Jaworski

Awatar użytkownika
kdsz
Trener
Posty: 4362
Rejestracja: 1 kwietnia 2003, o 02:47

Re: Dominik Kubera

#445 Postautor: kdsz » 11 lipca 2024, o 08:00

Temat rozstania Kowalskiego z Kuberą i Holloway'a z Frickiem został szeroko omówiony we wczorajszym Kolegium żużlowym.
https://www.youtube.com/live/K0K7ji_jl2 ... YIXjwR_qLc
W. Komarnicki: "Przez pięć lat merytorycznie współpracowałem z Tomaszem Gollobem"

Haron90
Kadrowicz
Posty: 1548
Rejestracja: 4 lipca 2021, o 11:03

Re: Dominik Kubera

#446 Postautor: Haron90 » 11 lipca 2024, o 08:14

Jakieś nowe info?

Awatar użytkownika
kdsz
Trener
Posty: 4362
Rejestracja: 1 kwietnia 2003, o 02:47

Re: Dominik Kubera

#447 Postautor: kdsz » 11 lipca 2024, o 08:40

@Haron90

Jeśli chodzi o Domina, to nowinek raczej nie było. Według Malitowskiego zespół RK kazał Kuberze odesłać wszystkie silniki (oczywiście odpłatnie) i ostatecznie zamknął zawodnikowi drogę do swojego warsztatu.
Sama rozmowa ciekawa, bo zarówno Malitowski jak i Puka szeroko nakreślili relacje topowych tunerów z zawodnikami. Nie ma tam absolutnie miejsca na jakiekolwiek partnerstwo. Uzależnienie jest całkowite. Lekarstwem byłaby konkurencja wśród tunerów, ale na to trudno liczyć, bo nowi mechanicy mają problemy, by pozyskać dobrych zawodników. Żużlowcy zwyczajnie boją się spróbować czegoś innego z lęku przed gniewem dotychczasowych tunerów. Jeśli zawodnik myśli o testach nowego sprzętu, to musi zorganizować zamknięty trening, co i tak nie gwarantuje pełnej dyskrecji. Dosyć patowa sytuacja. Fraza "klient nasz pan" w tym przypadku zupełnie nie oddaje rzeczywistości.
W. Komarnicki: "Przez pięć lat merytorycznie współpracowałem z Tomaszem Gollobem"

Haron90
Kadrowicz
Posty: 1548
Rejestracja: 4 lipca 2021, o 11:03

Re: Dominik Kubera

#448 Postautor: Haron90 » 11 lipca 2024, o 08:46

Dzięki. Kolejne potwierdzenie patologi z tuningiem, można chyba śmiało powiedzieć że tunerzy to będą jedno z grabarzy tego sportu. Jedna fabryka na silniki i 3-4 tunerów ... I jak ten sport ma się rozwijać.

Czarek
Trener
Posty: 5676
Rejestracja: 16 marca 2004, o 10:50

Re: Dominik Kubera

#449 Postautor: Czarek » 11 lipca 2024, o 09:14

Haron90 pisze:Dzięki. Kolejne potwierdzenie patologi z tuningiem, można chyba śmiało powiedzieć że tunerzy to będą jedno z grabarzy tego sportu. Jedna fabryka na silniki i 3-4 tunerów ... I jak ten sport ma się rozwijać.

Wszystko w rękach polskich działaczy, którzy mają wolną rękę w kształtowaniu przepisów i regulaminów, ale oczywiście nic pozytywnego w tej kwestii nie zrobią. Tak jak nie kiwnęli palcem w sprawie tłumików, anulowaniu DPŚ i elektrycznych motocykli żużlowych.
Dyktator forum: Czarek ban na tydzień, reszta ostrzeżenia.

Awatar użytkownika
Torsen
Trener
Posty: 4729
Rejestracja: 14 października 2005, o 16:24
Lokalizacja: Lublin

Re: Dominik Kubera

#450 Postautor: Torsen » 11 lipca 2024, o 11:41

kdsz pisze:Według Malitowskiego zespół RK kazał Kuberze odesłać wszystkie silniki (oczywiście odpłatnie)

Ładnie szyją - sprzedaż z prawem odkupu :shock:
Obrazek
Daniel Jeleniewski: "Jeszcze kupę mogę zrobić."