Jako obywatele miasta Lublin oraz klienci komunikacji miejskiej, a przede wszystkim kibice lubelskiego żużla, nawiązujący w swojej działalności do tradycyjnej nazwy MOTOR LUBLIN, stanowczo sprzeciwiamy się planowanej kampanii społecznej na biletach komunikacji miejskiej, zawierającej w formie graficznej kibiców Motoru wśród między innymi homoseksualistów. Potępiamy promowanie tego typu środowisk, posługując się wizerunkiem kibiców Motoru, przedstawiając ich w krzywym zwierciadle. Kampania ta z pewnością nie burzy żadnych stereotypów, a wręcz przeciwnie, utrwala je wśród klientów komunikacji miejskiej i szykanuje kibiców lubelskich klubów sportowych. Karygodne z naszego punktu widzenia jest także to, że na wyżej wskazaną kampanię społeczną wydawane są publiczne pieniądze.
Pragniemy zwrócić uwagę na fakt, że Motor jest dobrem ogółu miasta, a także marką rozpoznawalną na arenie ogólnopolskiej. Przedstawianie kibiców jako przykład osób nietolerancyjnych czy też rasistów nie poprawia opinii lubelskiemu środowisku sportowemu, na którego finansowanie miasto przeznacza znaczne fundusze. Przed Zarządem Transportu Miejskiego stawiane są całkowicie inne cele niż włączanie się w akcje społeczne o wątpliwej jakości przekazu i nie do końca jasnych intencjach jej twórców.
W związku z powyższym domagamy się podjęcia kroków, które doprowadzą do wycofania tego projektu.
Stowarzyszenie Kibiców Lubelskiego Żużla "Speedway Euphoria" (w organizacji)
PS. Prośba do adminów o przyklejenie wątku
Oświadczenie w sprawie kampanii społecznej na biletach ZTM
Oświadczenie w sprawie kampanii społecznej na biletach ZTM
T. Lorek: Gdyby ktoś obudził cię w środku nocy i zapytał: z czym kojarzy ci się Polska, to co byś odpowiedział?
H. Nielsen: Nie zdążyłbym przetrzeć oczu, a już mówiłbym o pierwszym występie w meczu ligowym w barwach Motoru Lublin. 1990 rok...
H. Nielsen: Nie zdążyłbym przetrzeć oczu, a już mówiłbym o pierwszym występie w meczu ligowym w barwach Motoru Lublin. 1990 rok...