Regulaminy sportu żużlowego

żużel w Lublinie
Wiadomość
Autor
Susic
Junior
Posty: 364
Rejestracja: 10 marca 2005, o 10:12
Lokalizacja: Lublin/Warszawa

Re: Regulaminy sportu żużlowego

#576 Postautor: Susic » 11 września 2017, o 21:43

"Zawodnik może być potwierdzony do udziału w zawodach żużlowych tylko wtedy, gdy został zgłoszony i ma ustaloną przynależność klubową stosownie do przepisów rozdziału 3, złoży roczną kartę zgłoszenia wg wzoru określonego w załącznikach do niniejszego regulaminu oraz:
1)
w przypadku zawodnika krajowego
-posiada ważny certyfikat na uprawianie sportu żużlowego
-nie posiada licencji krajowej lub międzynarodowej wydanej przez inną FMN
niż PZM
...

...
.
4. Zawodnik krajowy posiadający licencję krajową lub międzynarodową wydaną przez inną FMN niż PZM będzie miał cofnięte potwierdzenie do udziału w zawodach żużlowychi będzie zwieszony na starty we wszystkich rozgrywkach
oraz zawodach w kraju, jak i poza jego granicami do czasu rezygnacji z przedmiotowej licencji. "

i jeszcze coś takiego:

"Zawodnik obcokrajowiec uprzednio potwierdzony do udziału w zawodach żużlowych na dany sezon, który nabył obywatelstwo polskie po 15 grudnia danego roku może być potwierdzony na ten sezon jako zawodnik krajowy, o ile wyrazi taką wolę na piśmie i przedstawi pisemne zaświadczenie właściwej FMN, iż nie posiada on licencji na podstawie, której został uprzednio potwierdzony do udziału w zawodach żużlowych w Polsce na dany sezon"

Gdzieś czytałem, że problemem dla Josha może byc egzamin teoretyczny, który musi odbywać się w języku polskim:
"Część teoretyczna z zakresu:
- znajomości regulaminów sportu żużlowego, statutu i regulaminu PZM, FIM i FIM Europa samodzielnie w języku polskim,"

ale jest furtka:
"GKSŻ - na pisemny wniosek klub u osoby ubiegającej się o certyfikat - może zwolnić tę osobę z części lub całości egzaminu."
Mateusz Borowicz o jeździe na przyczepnej nawierzchni: "Lubię czuć motocykl, to że parzy mnie w tyłek i jedzie do przodu."

Awatar użytkownika
medyk
Posty: 74
Rejestracja: 11 września 2015, o 08:56

Re: Regulaminy sportu żużlowego

#577 Postautor: medyk » 11 września 2017, o 22:15

Czyli chyba musiałby wtedy zrezygnować z licencji australijskiej lub brytyjskiej? No to średnio mi się to widzi, bo jego Sheffield Tigers wygra sezon zasadniczy, a potem play-off pewnie wzorem Premiership będą w październiku, czyli wtedy, kiedy Stal będzie jechała baraże.

Awatar użytkownika
Marcinex
Senior
Posty: 726
Rejestracja: 25 listopada 2005, o 19:19
Lokalizacja: Lublin

Re: Regulaminy sportu żużlowego

#578 Postautor: Marcinex » 12 września 2017, o 08:56

Jak przyjdzie co do czego, to pewnie powyższe zapisy będą martwe, podobnie jak 3 dni przerwy między meczami fazy PO 8)
Obrazek

Awatar użytkownika
Cooper
Trener
Posty: 7445
Rejestracja: 4 maja 2004, o 16:33
Lokalizacja: Made in Poland

Re: Motor Lublin w sezonie 2018

#579 Postautor: Cooper » 19 października 2017, o 12:21

Tymczasem w ekstralidze wszedł przepis o zawodniku pod nr 8/16. Jest tak zakrecony jak lato z radiem, wiec nie bede go przytaczal nawet, ale jest to niewatpliwie bardzo zla wiadomosc dla klubow I i II ligi.
Całe życie w drugiej lidze!- nieaktualne do odwołania :)

Awatar użytkownika
Kargolo
Trener
Posty: 4414
Rejestracja: 26 sierpnia 2011, o 10:55

Re: Motor Lublin w sezonie 2018

#580 Postautor: Kargolo » 19 października 2017, o 12:31

A co w nim zakręconego? Zawodnik krajowy lub zagraniczny do lat 23. Może zastąpić dowolnego seniora, ma maksymalnie 5 startów jako rezerwa zwykła, 1 jako taktyczna i 1 jako ZZ. Jeśli jest to krajowy junior to może także po 1 razie zastąpić juniorów spod 6-7 i 14-15 jako rezerwa zwykła. Cała filozofia. Oczywiście ubrali to w takie słowa, że trzeba się dobrze wczytać żeby wyłapać sens. Tak to jednak już jest w polskim prawodawstwie, podobnie w regulaminach sportowych ;)

Awatar użytkownika
Cooper
Trener
Posty: 7445
Rejestracja: 4 maja 2004, o 16:33
Lokalizacja: Made in Poland

Re: Motor Lublin w sezonie 2018

#581 Postautor: Cooper » 19 października 2017, o 12:47

A co w nim zakręconego?

Oczywiście ubrali to w takie słowa, że trzeba się dobrze wczytać żeby wyłapać sens.



To przyznajesz mi racje, ze ten przepis jest tak zakrecony, ze nie ma sensu go przytaczac, czy jednak nie?
Całe życie w drugiej lidze!- nieaktualne do odwołania :)

Awatar użytkownika
istred
Trener
Posty: 7218
Rejestracja: 27 stycznia 2004, o 20:38
Lokalizacja: Lublin

Re: Motor Lublin w sezonie 2018

#582 Postautor: istred » 19 października 2017, o 12:53

Przepis zły nie tylko dla I i II ligi, ale dla całej dyscypliny i dla zawodników.

Chciałbym napisać, że dziwi mnie wracanie do tego pomysłu, który już przecież był i nie przez przypadek szybko z niego zrezygnowano.
Jednak to nie pierwsza taka sytuacja, więc nie ma co dziwić.
Kilku zawodników skończy 23 lata to prezesi uznają, że jednak to był zły pomysł.

Awatar użytkownika
$korzen$
Trener
Posty: 3581
Rejestracja: 6 lutego 2003, o 20:34
Lokalizacja: Lublin

Re: Motor Lublin w sezonie 2018

#583 Postautor: $korzen$ » 19 października 2017, o 13:11

Mysle, ze chodzi w pierwszej kolejnosci o kosmiczne wymagania finansowe juniorow, ktore rosna z roku na rok w zastraszajacym tempie. Dzisiaj junior jest na wage zlota o czym sami sie w tym sezonie przekonalismy, zarowno sportowo jak i niestety.... finansowo. Jest jednak druga strona medalu, ktora przerobilismy kilka lat temu, zagraniczni juniorzy owszem zwieksza konkurencyjnosc ale wygryza z rynku wielu mlodych, zdolnych Polakow, ktorzy nie beda w stanie rywalizowac z zagranicznymi juniorami na plaszczyznie sprzetowej. Poza tym przepis ten bedzie mial negatywne skutki w kontekscie szkolenia juniorow. Niestety, ale wychodzi tutaj debilizm i krotkowzrocznosc polskich dzialaczy. Po prostu trzeba mlodych zachecac do uprawiania tego sportu, zamiast dawac Hampelowi czy WOffindenowi pol miliona za podpis dajmy im 250 a drugie 250 tys zainwestujmy w szkolke. Niestety chore parcie na sukces w polskim zuzlu przeslania logike i dobro calej dyscypliny. Dla mnie to jest zly przepis, bardzo zly. A jak czytam na takich syfach, ze przepis ten ma zwiekszyc konkurencje w GP gdzie zaczynaja dominowac sami Polacy to nie wiem czy smiac sie czy plakac.

Awatar użytkownika
grzesieck
Trener
Posty: 6067
Rejestracja: 22 maja 2003, o 19:59

Re: Motor Lublin w sezonie 2018

#584 Postautor: grzesieck » 19 października 2017, o 13:29

$korzen$ pisze:A jak czytam na takich syfach, ze przepis ten ma zwiekszyc konkurencje w GP gdzie zaczynaja dominowac sami Polacy to nie wiem czy smiac sie czy plakac.


taka polska dominacja w tym GP, ze mamy az jednego mistrza swiata od 1995 roku, a Angole - 3, Dunczycy - 4, Szwedzi - 5, Australijczycy - 4 (za tydzien 5), Amerykanie - 5, no ale co tam, wychowajmy im jeszcze kilku kosztem polskich zawodnikow, zajebiscie ze Brady Kurtz bedzie Kubere w Lesznie zastepowal jak mu dwa biegi nie wyjda...
METHANOL ADVENTURE TEAM

Awatar użytkownika
Kargolo
Trener
Posty: 4414
Rejestracja: 26 sierpnia 2011, o 10:55

Re: Motor Lublin w sezonie 2018

#585 Postautor: Kargolo » 19 października 2017, o 13:40

Cooper pisze:
A co w nim zakręconego?

Oczywiście ubrali to w takie słowa, że trzeba się dobrze wczytać żeby wyłapać sens.



To przyznajesz mi racje, ze ten przepis jest tak zakrecony, ze nie ma sensu go przytaczac, czy jednak nie?

Trochę poleciałem. Myślałem, że chodzi Ci o samo znaczenie przepisu, które jest dość proste a nie o jego zapis, który rzeczywiście trzyma poziom reszty regulaminów :D

Awatar użytkownika
Lublin_Fan
Zawodowiec
Posty: 1369
Rejestracja: 26 sierpnia 2002, o 18:10
Lokalizacja: Lublin

Re: Motor Lublin w sezonie 2018

#586 Postautor: Lublin_Fan » 19 października 2017, o 13:47

grzesieck pisze:taka polska dominacja w tym GP, ze mamy az jednego mistrza swiata od 1995 roku, a Angole - 3, Dunczycy - 4, Szwedzi - 5, Australijczycy - 4 (za tydzien 5), Amerykanie - 5, no ale co tam, wychowajmy im jeszcze kilku kosztem polskich zawodnikow, zajebiscie ze Brady Kurtz bedzie Kubere w Lesznie zastepowal jak mu dwa biegi nie wyjda...

Dominację to zrobili Duńczycy w drugiej połowie lat osiemdziesiątych ;)

Awatar użytkownika
istred
Trener
Posty: 7218
Rejestracja: 27 stycznia 2004, o 20:38
Lokalizacja: Lublin

Re: Motor Lublin w sezonie 2018

#587 Postautor: istred » 19 października 2017, o 15:27

$korzen$ pisze:Mysle, ze chodzi w pierwszej kolejnosci o kosmiczne wymagania finansowe juniorow, ktore rosna z roku na rok w zastraszajacym tempie. Dzisiaj junior jest na wage zlota o czym sami sie w tym sezonie przekonalismy, zarowno sportowo jak i niestety.... finansowo. Jest jednak druga strona medalu, ktora przerobilismy kilka lat temu, zagraniczni juniorzy owszem zwieksza konkurencyjnosc ale wygryza z rynku wielu mlodych, zdolnych Polakow, ktorzy nie beda w stanie rywalizowac z zagranicznymi juniorami na plaszczyznie sprzetowej. Poza tym przepis ten bedzie mial negatywne skutki w kontekscie szkolenia juniorow. Niestety, ale wychodzi tutaj debilizm i krotkowzrocznosc polskich dzialaczy. Po prostu trzeba mlodych zachecac do uprawiania tego sportu, zamiast dawac Hampelowi czy WOffindenowi pol miliona za podpis dajmy im 250 a drugie 250 tys zainwestujmy w szkolke. Niestety chore parcie na sukces w polskim zuzlu przeslania logike i dobro calej dyscypliny. Dla mnie to jest zly przepis, bardzo zly. A jak czytam na takich syfach, ze przepis ten ma zwiekszyc konkurencje w GP gdzie zaczynaja dominowac sami Polacy to nie wiem czy smiac sie czy plakac.

Ja patrzę na problem zupełnie inaczej.
"Kosmiczne wymagania finansowe" to mit wykreowany przez prezesów, którzy najchętniej by chcieli żeby zawodnik jeździł za darmo.
Jeśli oczekujemy, że młody zawodnik szybko będzie prezentował odpowiedni poziom to trzeba mu zapłacić i to dużo. Dlaczego Woryna, Drabik, Smektała są w stanie przywozić dobre punkty w ekstralidze? Bo mają dostęp do takiego samego sprzętu jak czołowi zawodnicy. A dlaczego mają dostęp? Bo mają pieniądze. A skąd mają pieniądze? Z wysokich kontraktów.

Druga strona medalu jest taka, że ekstraliga ma być produktem najwyższej jakości, a jakość ta jest obniżana przez obowiązek startowania dwóch juniorów. Rzeczywistość pokazuje, że w zasadzie nie ma szans żeby drużyna miała w składzie dwóch juniorów potrafiących się ścigać z seniorami, czym obniżają poziom (wyjątkiem jest Unia Leszno). Biegów z udziałem juniorów w meczu jest 6. Czyli dużo.
Dlatego moim zdaniem optymalne byłoby rozwiązanie, żeby jednym juniorem mógł być obcokrajowiec.

Zgadzam się z tym, że młodym trzeba umożliwić rozwój, ale można to zrobić zupełnie inaczej. Choćby wypożyczaniem zawodników do niższych lig, poważnym potraktowaniem rozgrywek juniorskich, czy regulaminowym nakazaniem klubom wyszkolenia x zawodników, albo nawet wprowadzenia przepisu zobowiązującego kluby ekstraligowe, aby ich krajowi juniorzy odjechali w sezonie x biegów w polskich ligach.
Obecnie starty w lidze zawodników, którzy prezentują poziom z trudem umożliwiający zdanie licencji Ż uważam za patologiczne.

Wprowadzany przepis jest zły z innych powodów. Pomijając szkodliwe zmienianie regulaminu co sezon, to zmiana ta przede wszystkim ma na celu obniżenie stawek juniorów, co samo w sobie jest złe i skorzystają na tym wyłącznie prezesi klubów. Poza tym powoduje to blokowanie młodzieżowca. Ten zamiast startować, choćby w I lidze (bo będzie prezentował już jakiś poziom) to będzie wstawiany jako kewlar wypełniający pozycję juniorską, a przez cały sezon nie powącha nawet toru, bo będzie go zastępował zawodnik zagraniczny. To spowoduje zatrzymanie kariery takiego zawodnika.

A co do płac w polskiej lidze i horrendalnych stawek Hampela czy Woffindena to jeśli ekstraliga chce być najlepszą liga to i powinna płacić najwięcej. Dopóki kluby są wypłacalne to wzrost wynagrodzeń dla zawodników jest wyłącznie pozytywnym zjawiskiem.
Natomiast jeśli kluby przestają być wypłacalne to winę za to ponoszą nie zawodnicy, którzy dyktują wysokie stawki (co często próbuje się kibicom wmawiać), a prezesi, którzy podpisują kontrakty, z których nie są się w stanie wywiązać. Nie ma obowiązku zostawania mistrzem polski czy nawet jazdy w ekstralidze. Jeśli kogoś nie stać to jeździ tańszym składem i spada do ligi niżej robiąc miejsce klubom, które te stawki są w stanie zapłacić. A jeśli takich klubów nie ma to zawodnicy są zmuszeni podpisać kontrakty niższe. Proste.

W żużlu jest wszystko postawione do góry nogami. Czy ktoś ma pretensje do Legii, że ma za duży budżet i płaci zawodnikom najlepiej w lidze? Czy ktoś ma pretensje do Barcelony i Realu, że mają najlepszych piłkarzy i przez to inne drużyny z Primiera Division nie są w stanie z nimi konkurować?
Sport to mimo wszystko biznes i jeśli on rośnie (co zawsze spowoduje wzrost wynagrodzeń) to można się z tego tylko cieszyć.
Ostatnio zmieniony 19 października 2017, o 15:37 przez istred, łącznie zmieniany 2 razy.

Gecko
Szkółkowicz
Posty: 259
Rejestracja: 13 września 2011, o 21:32

Re: Motor Lublin w sezonie 2018

#588 Postautor: Gecko » 19 października 2017, o 15:27

istred pisze:Przepis zły nie tylko dla I i II ligi, ale dla całej dyscypliny i dla zawodników.

Chciałbym napisać, że dziwi mnie wracanie do tego pomysłu, który już przecież był i nie przez przypadek szybko z niego zrezygnowano.
Jednak to nie pierwsza taka sytuacja, więc nie ma co dziwić.
Kilku zawodników skończy 23 lata to prezesi uznają, że jednak to był zły pomysł.


Dlatego trzeba jak najszybciej podstawić Lambertowi do podpisu kontrakt, żeby jakiś Toruń czy Wrocław go od nas nie wziął na rezerwę.

Susic
Junior
Posty: 364
Rejestracja: 10 marca 2005, o 10:12
Lokalizacja: Lublin/Warszawa

Re: Motor Lublin w sezonie 2018

#589 Postautor: Susic » 19 października 2017, o 16:28

$korzen$ pisze:Mysle, ze chodzi w pierwszej kolejnosci o kosmiczne wymagania finansowe juniorow...

grzesieck pisze:...zajebiscie ze Brady Kurtz bedzie Kubere w Lesznie zastepowal jak mu dwa biegi nie wyjda...

istred pisze:...zmiana ta przede wszystkim ma na celu obniżenie stawek juniorów...

Ta zmiana regulaminu praktycznie nie "rusza" obowiązkowych 6-ciu startów juniorów, obcokrajowiec nie może zastąpić juniorów nr 6-7:
Kargolo pisze:...Zawodnik krajowy lub zagraniczny do lat 23. Może zastąpić dowolnego seniora, ma maksymalnie 5 startów jako rezerwa zwykła, 1 jako taktyczna i 1 jako ZZ. Jeśli jest to krajowy junior to może także po 1 razie zastąpić juniorów spod 6-7 i 14-15 jako rezerwa zwykła. ...

Moje pytanie o interpretację zapisu:
"Zawodnik krajowy lub zagraniczny do lat 23" = zawodnik krajowy do lat 23 lub zawodnik zagraniczny do lat 23? czy może: każdy zawodnik krajowy lub zawodnik zagraniczny do lat 23?

A wracając do tematu wątku: najnowsze plotki z syfów: https://sportowefakty.wp.pl/zuzel/717213/piec-klubow-pge-ekstraligi-chcialo-braci-lampartow-jeden-z-nich-mial-ciekawy-pom
"Na uprzywilejowanej pozycji był od początku Speed Car Motor. Beniaminek po awansie szuka wzmocnień, jest klubem wypłacalnym, a dystans pomiędzy Lublinem a Rzeszowem nie jest aż tak duży. Jeśli nie będzie nagłego zwrotu akcji, to bracia wylądują właśnie w tej ekipie."
Mateusz Borowicz o jeździe na przyczepnej nawierzchni: "Lubię czuć motocykl, to że parzy mnie w tyłek i jedzie do przodu."

Awatar użytkownika
$korzen$
Trener
Posty: 3581
Rejestracja: 6 lutego 2003, o 20:34
Lokalizacja: Lublin

Re: Motor Lublin w sezonie 2018

#590 Postautor: $korzen$ » 19 października 2017, o 16:58

Czyli ze co? jak wstawimy jakiegos 19-letniego Szweda pod 8 to moze czy nie moze on zastapic takiego Smektale czy Kubere w razie ich kiepskiej jazdy? Najlepiej niech ktos przytoczy jakis przepis, ja nie moge teraz tego ogarnac. Bo ja na szybko wywnioskowalem, ze moze.

Awatar użytkownika
Kargolo
Trener
Posty: 4414
Rejestracja: 26 sierpnia 2011, o 10:55

Re: Motor Lublin w sezonie 2018

#591 Postautor: Kargolo » 19 października 2017, o 17:31

$korzen$ pisze:Czyli ze co? jak wstawimy jakiegos 19-letniego Szweda pod 8 to moze czy nie moze on zastapic takiego Smektale czy Kubere w razie ich kiepskiej jazdy? Najlepiej niech ktos przytoczy jakis przepis, ja nie moge teraz tego ogarnac. Bo ja na szybko wywnioskowalem, ze moze.

Nie może. Zawodnik z nr 8/16 może zastępować polskich juniorów tylko jeżeli sam jest polskim juniorem. Także 6 startów polskich juniorów pozostaje nieruszone. Kwestia czy będą podzielone na dwóch czy trzech zawodników ;)
Przynajmniej tak to zrozumiałem stąd: "Zawodnicy z numerami 8 oraz 16, którzy będą krajowymi zawodnikami młodzieżowymi będą mogli w niektórych przypadkach stanowić zastępstwo zawodników z numerami odpowiednio 6, 7 i 14, 15. Ponadto, będą mogli w biegach II – XIII zastąpić zawodników z numerami 6, 7 i 14, 15 jako rezerwa zwykła maksymalnie po jednym razie każdego z nich."
https://speedwayekstraliga.pl/oficjalni ... -dmp-2018/

Gecko
Szkółkowicz
Posty: 259
Rejestracja: 13 września 2011, o 21:32

Re: Motor Lublin w sezonie 2018

#592 Postautor: Gecko » 19 października 2017, o 18:05

$korzen$ pisze:Czyli ze co? jak wstawimy jakiegos 19-letniego Szweda pod 8 to moze czy nie moze on zastapic takiego Smektale czy Kubere w razie ich kiepskiej jazdy? Najlepiej niech ktos przytoczy jakis przepis, ja nie moge teraz tego ogarnac. Bo ja na szybko wywnioskowalem, ze moze.


Szwed nie może. Ale taki Drabik pod 8 zastępuje wszystkich.

Awatar użytkownika
Speedway
Trener
Posty: 2519
Rejestracja: 23 września 2005, o 23:14
Lokalizacja: Łęczna

Re: Regulaminy sportu żużlowego

#593 Postautor: Speedway » 20 października 2017, o 10:52

Przepis wydaje sie czytelny, nie wiem skad ta forumowa panika o wielkiej szkodzie dla polskiego juniora. Wazny jest tez zapis, ze kazdego z juniorow taki polski rezerwowy junior moglby zmienic maksymalnie jeden raz. Wyklucza sie w ten sposob patent na wystawianie na rezerwe najlepszego juniora, ktory zmieniajac ciagle kolegow jechalby za nich czterokrotnie.
Obrazek

Awatar użytkownika
Cooper
Trener
Posty: 7445
Rejestracja: 4 maja 2004, o 16:33
Lokalizacja: Made in Poland

Re: Regulaminy sportu żużlowego

#594 Postautor: Cooper » 20 października 2017, o 11:00

Dalej nie rozumiem po co ten przepis i komplikowanie.
Całe życie w drugiej lidze!- nieaktualne do odwołania :)

Awatar użytkownika
Speedway
Trener
Posty: 2519
Rejestracja: 23 września 2005, o 23:14
Lokalizacja: Łęczna

Re: Regulaminy sportu żużlowego

#595 Postautor: Speedway » 20 października 2017, o 11:15

Moze zeby wylonic nowych trenerskich mistrzow strategii, takich Witków Zwierzchowskich XXI wieku :]

Ekstraliga ma pieniadze, chca rezerwowego, wiec niech go maja. W meczu zdarzaja sie rozne sytuacje; kontuzje, sraczki i inne niedyspozycje. Wowczas lepiej dla widowiska zeby jechal ciekawy rezerwowy niz kiepski junior lub bz. Poza tym kluby maja mozliwosc wyboru czy stawiaja na seniora, czy tez zabezpieczaja sie trzecim juniorem.
Obrazek

jerry78
Trener
Posty: 4535
Rejestracja: 16 czerwca 2007, o 20:18
Lokalizacja: Lublin

Re: Regulaminy sportu żużlowego

#596 Postautor: jerry78 » 20 października 2017, o 11:23

Cooper pisze:Dalej nie rozumiem po co ten przepis i komplikowanie.


Moim zdaniem jest on m.in. po to, a może głównie po to, żeby mieć argument do wprowadzenia drugiego ważnego przepisu dotyczącego odwoływania meczów przy przekładanych zawodach rangi FIM.
W nowym regulaminie przy 2 nieobecnych zawodnikach, zawodnik rezerwowy pełni określoną rolę.
Nie mniej jednak coroczne zmiany w przepisach obniżają rangę tej dyscypliny. Skoro już najwytrwalsi kibice nie nadążają za zmianami, to co mówić o laikach.
Wszystko to jest kierowane partykularnymi potrzebami jednego lub kilku prezesów i forsowane pozostałym. Nie tędy droga.

Awatar użytkownika
Cooper
Trener
Posty: 7445
Rejestracja: 4 maja 2004, o 16:33
Lokalizacja: Made in Poland

Re: Regulaminy sportu żużlowego

#597 Postautor: Cooper » 20 października 2017, o 11:34

A moim zdaniem problem odwolywania meczow z powodu "FIM" jest troche wydumany. Jakie to niby zawody poza GP i SWC (ktore, z tego co czytam sa wykluczone z tego przepisu) maja jakis radykalny wplyw na mecze ekstraligi? Figle plata pogoda, a nie FIM.
Całe życie w drugiej lidze!- nieaktualne do odwołania :)

Awatar użytkownika
Marcinex
Senior
Posty: 726
Rejestracja: 25 listopada 2005, o 19:19
Lokalizacja: Lublin

Re: Regulaminy sportu żużlowego

#598 Postautor: Marcinex » 20 października 2017, o 15:30

Może przepis jest po to, żeby taki Szymko albo inny Polak (nie Karol) na sztukę widniał w składzie, a był zastępowany przez młodego gniewnego obco. Wyjdzie taniej niż utrzymywanie Polaka (tu też nie tego co chciał zostać żużlowcem), a i jakościowo może być lepiej. Limit rodaków będzie zachowany i wszyscy (poza tymi Polakami co się nie załapali do Ekstraligi) będą zadowoleni. Nawet my, jak nam coś ciekawego spadnie z wyższej ligi.
Obrazek

Awatar użytkownika
boxing
Kadrowicz
Posty: 1689
Rejestracja: 9 sierpnia 2004, o 22:15
Lokalizacja: Lublin

Re: Regulaminy sportu żużlowego

#599 Postautor: boxing » 22 października 2017, o 01:54

Ciekaw jestem, czy my albo ktokolwiek z pierwszoligowcow oprotestowal nowy regulamin na 2018? W przypadku barazu, znow jazda skladem " wlasciwym dla swojej klasy rozgrywkowej " ! Czyli 8 na 7! Ekstraligowiec moze w tym ukladzie realnie jechac 4 obco, pierwszoligowiec 3 "stranieri" ! U nich ktorys daje ciala - wchodzi rezerwa, u nas - junior. U nich kontuzja seniora - wchodzi rezerwa, u nas - junior. U nich ktoremus nie pasuje tor - wchodzi rezerwa, u nas - junior... Cos z tym klub robi ?
Mini-zuzel w Lublinie i mamy co roku swojego Hliba a moze nawet Jonssona!

Awatar użytkownika
lombard
Senior
Posty: 795
Rejestracja: 21 kwietnia 2011, o 15:44

Re: Regulaminy sportu żużlowego

#600 Postautor: lombard » 23 października 2017, o 07:34

Ekstraliga tworzy względny monolit i zawsze przede wszystkim będzie reprezentowała swoje interesy. Klub nie powinien występować jednostronnie bo wyjdzie na wichrzyciela. To jest temat do poruszenia na zebraniu ogólnym, ale zawsze jest ryzyko, że wprowadzą też zmiany do regulaminu Nice ligi. Czy aby tego byśmy chcieli?