Marketing mix w klubie żużlowym

żużel w Lublinie
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Bochen
Posty: 84
Rejestracja: 23 marca 2004, o 22:26
Lokalizacja: Lublin

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#776 Postautor: Bochen » 24 czerwca 2014, o 08:20

pav pisze:
Davv pisze:W zamian pomożemy załatwić jakieś kontrakty na wasze produkty

:shock:
Naprawdę uważasz, że rolą prezydenta miasta jest pomoc w "załatwianiu" kontraktów prywatnym firmom? I niby jak takie "załatwianie" ma się odbywać?
Jedyny sposób jaki mi się nasuwa to:
"Ty Miejskie Przedsiębiorstwo Zieleni. Motyla noga. Albo kupicie traktory od Ursusa albo odwiedzi Was kontrola skarbowa" ;)


i właśnie przez takie myślenie mamy m.in. rozdmuchaną do granic możliwości aferę "taśmową"

biznes to biznes... Ursus na pewno widzi w tym sponsoringu jakiś profit... sformułowanie Pana Zarajczyka: "kilkaset tysięcy złotych" równie dobrze może znaczyć 100tyś. jak i 999 tyś... a czy sobie dogadał, robi tanią reklamę czy ma w planach co innego to już jego sprawa (przypominam, że POL - MOT Warfarma to nie lubelska firma więc lokalny patriotyzm tu raczej odpada).
Pan dr Żuk robi sobie dobry PR wśród kibiców sportu, miłośników tras rowerowych, kierowców i ludzi sprzedających na targu na Ruskiej - jak to działa? każdy widzi sukcesy, którymi bądź co bądź może się pochwalić.
Przypomnę, że nasz Prezydent to doktor nauk ekonomicznych i specjalizuje się w swojej pracy naukowej w "szeroko pojętej" ekomomii samorządów terytorialnych, dodatkowo był sekretarzem stanu w Ministerstwie Skarbu oraz w dalszym ciągu jest członkiem rady nadzorczej PGE S.A. - ma kontakty, jest skutecznym negocjatorem oraz ma ciąg do ciężkiej roboty.
Nie lansuje się zegarkami za 10tyś zł, nie kopie piłki na gdańskim orliku, ani nikt mu zza ucha nie podpowiada mowy 1 majowej.
Człowiek ten wie jak, z kim i gdzie... ktoś kto podważa jego profesjonalizm i działalność na scenie polityczno - gospodarczej jest totalnym ignorantem albo zacietrzewionym i zakompleksionym bucem.

Wymienię tylko sport i sponsoring "załatwiony" przez Prezydenta Żuka:
- PGE - Montex Lublin (SPR)
- LW Bogdanka - KMŻ Lublin
- Wikana / Perła - Start Lublin
- Miasto / LPEC / Ursus / - Motor Lublin

Dodatkowo stadion na Zygmuntowskich przeszedł taką metamorfozę jakiej bym się nie spodziewał: oświetlenie, park maszyn, ogrodzenie, skarpy, bandy.
Dochodzi także zaangażowanie w organizację meczy na Globusie: siatkówka (Resovia - Jastrzębski Węgiel), szczypiorniak (mecze reprezentacji oraz Vive - Orlen Wisła) mecze reprezentacji piłkarek ręcznych.

Ja wiem, że to nie wszystko, a kilka osób wyciągnie jakieś trupy ale nie wszystko się da w jednym czasie.
Ten człowiek pokazuje jak dużo zależy od zaangażowania i chęci do tworzenia "czegoś".


Wracając do speedway'a:
Żużel miał swoje 5 minut z kopalnią z Panem Tarasem za sterami i jej jawnie nie wykorzystał. Taka szansa może się nie powtórzyć, a Jego gadanie o pomocy to była czysta eurokampania bo w sponsoring ze strony śląskiego holdingu nie wierzę w chwili obecnej (via Górnik Zabrze).

Myślę, że w Lublinie brak jest poczucia przynależności do społeczeństwa kibiców danego klubu.
Motor to nie marka ale już "legenda". Taki suchar albo jak kto woli kotlet odgrzewany, co raz przez ludzi, media, polityków.
Dopóki nie znajdą się ludzie z jasną strategią, wkładający tytanową pracę w działalność klubową - począwszy od szkolenia, infrastruktury, spraw organizacyjnych i marketingowych, a kończąc na pierwszej drużynie dopóty nie będziemy mieli ŻADNEGO profesjonalnego klubu żużlowego (i nie tylko).
Nikt tu nie jest szejkiem i nie ma możliwości na zabawę w poczet królów polskich dla swojego kaprysu.


Wybaczcie za wywód ale rozżaliło mnie wszędobylskie narzekanie i szukanie taniej sensacji rodem z filmów (nomen omen) Latkowskiego czy artykułów Faktu.
NO breakes, NO rules.....SPEEDWAY!!!

Awatar użytkownika
sting126
Senior
Posty: 929
Rejestracja: 3 września 2009, o 21:41

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#777 Postautor: sting126 » 24 czerwca 2014, o 08:40

Bochen pisze:w dalszym ciągu jest członkiem rady nadzorczej PGE S.A.


Od dwóch lat już nie jest.
Czas na zmiany :]

Awatar użytkownika
pav
Junior
Posty: 309
Rejestracja: 9 września 2009, o 08:52

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#778 Postautor: pav » 24 czerwca 2014, o 09:18

W normalnej gospodarce wolnorynkowej dwie prywatne firmy zawierają transakcje tylko wtedy, kiedy obie widzą w tym korzyści dla siebie. A w naszym patologicznym państwie prezydent miasta pośredniczy w zawarciu umowy pomiędzy prywatnym klubem a prywatnym sponsorem. Oznacza to ni mniej ni więcej tyle, że bez "pomocy" prezydenta transakcja nie byłaby zrealizowana. A więc prezydent musi użyć kija albo marchewki w stosunku do sponsora aby ten podpisał umowę z klubem.

ermen
Zawodowiec
Posty: 1255
Rejestracja: 2 lipca 2004, o 10:39

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#779 Postautor: ermen » 24 czerwca 2014, o 09:25

A istnieje gdziekolwiek na świecie "normalna gospodarka rynkowa"?
Każdemu jego Everest...

Awatar użytkownika
pav
Junior
Posty: 309
Rejestracja: 9 września 2009, o 08:52

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#780 Postautor: pav » 24 czerwca 2014, o 09:27

Aktualnie pewnie nie, co nie zmienia faktu, że trzeba do niej dążyć. Według mnie oczywiście.

Awatar użytkownika
truskawa
Zawodowiec
Posty: 1264
Rejestracja: 17 grudnia 2008, o 00:30

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#781 Postautor: truskawa » 24 czerwca 2014, o 09:33

Gdzieś ta wolnorynkowa gospodarka pewnie jest. Ale na pewno nie ma w niej żużla
SPEEDWAY MOTOR LUBLIN

ermen
Zawodowiec
Posty: 1255
Rejestracja: 2 lipca 2004, o 10:39

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#782 Postautor: ermen » 24 czerwca 2014, o 09:48

Masz rację pav, gospodarki wolnorynkowej nigdzie nie ma. Wszędzie w cywilizowanym świecie mamy model gospodarki mieszanej, w której sektor prywatny i państwowy tworzą rzeczywistość gospodarczą. W jednej większy udział ma sektor prywatny, w innej Państwo, ale to i tak są gospodarki mieszane.
Dlaczego więc uczestnictwo Przezydenta w negocjacjach, mających słyżyć miastu/regionowi, łączysz z jakąś patologią?
Każdemu jego Everest...

Awatar użytkownika
pav
Junior
Posty: 309
Rejestracja: 9 września 2009, o 08:52

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#783 Postautor: pav » 24 czerwca 2014, o 09:59

ermen pisze:Dlaczego więc uczestnictwo Przezydenta w negocjacjach, mających słyżyć miastu/regionowi, łączysz z jakąś patologią?

Nie miastu/regionowi tylko prywatnym klubom sportowym, bo mam na myśli udział prezydenta w "załatwianiu sponsorów".

Awatar użytkownika
truskawa
Zawodowiec
Posty: 1264
Rejestracja: 17 grudnia 2008, o 00:30

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#784 Postautor: truskawa » 24 czerwca 2014, o 10:08

A czymże jest to miasto/region? Jest ogółem mieszkańców. I część z tego ogółu mieszkańców tworzy grupy społeczne. Grupa społeczna chcąca żużla zakłada Stowarzyszenie. Stowarzyszenie bierze dotacje z budżetu, bo może. I tyle. Interes każdego człowieka jest w pewnym stopniu prywatnym. Nie ma interesów które mogłyby służyć całemu "miastu/regionowi".
SPEEDWAY MOTOR LUBLIN

Awatar użytkownika
sting126
Senior
Posty: 929
Rejestracja: 3 września 2009, o 21:41

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#785 Postautor: sting126 » 24 czerwca 2014, o 10:20

pav pisze:
ermen pisze:Dlaczego więc uczestnictwo Przezydenta w negocjacjach, mających słyżyć miastu/regionowi, łączysz z jakąś patologią?

Nie miastu/regionowi tylko prywatnym klubom sportowym, bo mam na myśli udział prezydenta w "załatwianiu sponsorów".


Akurat Motor Lublin S.A. ciężko nazwać prywatnym klubem sportowym.
Czas na zmiany :]

Awatar użytkownika
ravajas
Trener
Posty: 4018
Rejestracja: 16 listopada 2003, o 16:11
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#786 Postautor: ravajas » 24 czerwca 2014, o 10:50

Całe szczęście, że Żuk nie stoi przed bramą i nie mówi: "te kibic, motyla noga, kup pan bilet na żużel, bo jeżdżą ciężarówki ze żwirem*"






* - patrz: Wojciech Sumliński "Z mocy bezprawia"

Awatar użytkownika
mikas
Trener
Posty: 3291
Rejestracja: 27 kwietnia 2003, o 15:01
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#787 Postautor: mikas » 24 czerwca 2014, o 11:29

Mi się bardziej podoba z drugą częścią wersji Pav-a:

"te kibic, motyla noga, kup pan bilet na żużel, albo odwiedzi Cię kontrola skarbowa"

;)

W końcu nie od dziś wiadomo, że kibic najważniejszym sponsorem klubu ;)
MOTOR LUBLIN
Obrazek

Awatar użytkownika
niespokojny
Trener
Posty: 5601
Rejestracja: 11 września 2009, o 12:38

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#788 Postautor: niespokojny » 24 czerwca 2014, o 11:47

Gospodarke ktora byla najblizej czystej wolnorynkowej miales w USA na poczatku ubieglego wieku.. Skonczyla sie najwiekszym kryzysem gospodarczym w historii. Trzeba ciac biurokracje ale to nie jest rownoznaczne z dazeniem do gospodarki wolnorynkowej. Odkad po wielkim krachu w Stanach zauwazono zawodnosc rynku do glosu zaczeli dochodzic keynesisci czyli zwolennicy duzego zaangazowania panstwa w gospodarke. Obecnie kazdy rozwiniety kraj ma gospodarke mieszana. Reguluje sie podaz pieniadza na rynku i wydatki panstwa. podczas ozywienia gospodarczego podnosi sie stopy procentowe co zmniejsza ilosc pieniadza na rynku. Tnie sie tez wydatki zeby nie doprowadzic do tzw. Przegrzania gospodarki. W czasie spowolnienia jest odwrotnie zeby gospodarke pobudzic. Kluczowe bylo zaobserwowanie wahan cyklu koniunkturalnego. Aby ograniczyc te wahania stosuje sie polityke fiskalna i pieniezna. Korwinizmy to zwykly populizm. Wolny rynek juz byl i sie nie sprawdzil. W dodatku obalono wiele podstawowych zalozen tego modelu gospodarki. Oczywiscie duzo sie czerpie z niej do dzisiaj ale nie w czystej postaci. Nie mylic ograniczania biurokracji z wolnym rynkiem.
Ostatnio zmieniony 24 czerwca 2014, o 12:12 przez niespokojny, łącznie zmieniany 2 razy.
Lepiej być najgorszym wśród najlepszych niż najlepszym wśród słabych

Awatar użytkownika
truskawa
Zawodowiec
Posty: 1264
Rejestracja: 17 grudnia 2008, o 00:30

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#789 Postautor: truskawa » 24 czerwca 2014, o 11:53

keynesiści
SPEEDWAY MOTOR LUBLIN

Awatar użytkownika
ravajas
Trener
Posty: 4018
Rejestracja: 16 listopada 2003, o 16:11
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#790 Postautor: ravajas » 24 czerwca 2014, o 12:45

a wracając na tor... to wolny rynek wolnym rynkiem, ale prezydent nie jest od załatwiania spraw dla dwu prywatnych podmiotów.

Awatar użytkownika
losiu
Junior
Posty: 455
Rejestracja: 5 kwietnia 2009, o 21:15

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#791 Postautor: losiu » 24 czerwca 2014, o 15:09

Z tego co wiem to miasto ma dużo udziałów w Motorze... więc prywatnym podmiotem tego bym nie nazwał
Karol Baran Karol!

Awatar użytkownika
Bochen
Posty: 84
Rejestracja: 23 marca 2004, o 22:26
Lokalizacja: Lublin

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#792 Postautor: Bochen » 24 czerwca 2014, o 15:10

ravajas pisze:a wracając na tor... to wolny rynek wolnym rynkiem, ale prezydent nie jest od załatwiania spraw dla dwu prywatnych podmiotów.


Na pewno nie jest, ale miasto jest głównym udziałowcem w spółce Motor Lublin S.A., a przez to ma w RN swoich przedstawicieli. Widocznie Ci przedstawiciele nie są "medialni" i wolą aby głównego udziałowca reprezentował na spotkaniach z prasą Prezydent Żuk.

poza tym... dla Żuka nie jest to załatwianie spraw dwóch prywatnych podmiotów, a w głównej mierze budowanie sobie PR'u.
Nurtują mnie jednak dwie sprawy: dlaczego na konferencji nie zauważyłem przedstawicieli Motoru oraz dlaczego Prezes klubu wypowiada się na tle obiektów sportowych Paderewskiego?? Czyżby łączył pracę WF-sty z prezesowaniem piłkarzom??
NO breakes, NO rules.....SPEEDWAY!!!

jerry78
Trener
Posty: 4535
Rejestracja: 16 czerwca 2007, o 20:18
Lokalizacja: Lublin

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#793 Postautor: jerry78 » 11 lutego 2015, o 23:39

Po wcześniejszych informacjach o sponsorach
Wczoraj pozyskaliśmy nowego sponsora na sezon 2015.
Mamy nadzieje że współpraca będzie się układać wzorowo ;)

Witamy Cube Club Squash & Fitness !

Dosłownie godzinę temu przedłużyliśmy kontrakt sponsorski z firmą INAWERA !

Mamy nadzieję że przez kolejny sezon nasza współpraca będzie się układać w wzorowy sposób ;)

Witamy w gronie sponsorów !


Mamy kolejnego sponsora ;)
Została nim DRUKARNIA INTERNETOWA EW24.PL mieszcząca się w Lublinie, ul. Zana 3a,

Witamy w Klubie !


Na kolejny sezon zostaje z nami Dealer Forda !

NOVA Autoryzowany Dealer Forda
20-718 Lublin al. Kraśnicka 217 B


dzisiaj klub poinformował o kolejnych sponsorach na sezon 2015

Dziś przedłużyliśmy umowę z naszym dotychczasowym sponsorem! Kolejny rok z rzędu będzie nas wspierać drukarnia Bema Graphics, dziękujemy Kubo za okazaną pomoc i witamy w gronie sponsorów na sezon 2015


Kolejną firmą która zdecydowała się nas dalej wspierać został CENTRO - CHEM! Dziękujemy Zarządowi firmy za okazałą pomoc i liczymy że nasza współpraca będzie dalej się układać w wzorowy sposób.


Mamy nowego sponsora! Witamy na pokładzie firmę Diament - Doradcy Finansowi, dziękujemy Zarządowi firmy i Panu Prezesowi Andrzejowi Hałabisowi za okazane zaufanie. Mamy nadzieje że firma Diament pozostanie z nami na dłużej

Awatar użytkownika
Cooper
Trener
Posty: 7445
Rejestracja: 4 maja 2004, o 16:33
Lokalizacja: Made in Poland

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#794 Postautor: Cooper » 12 lutego 2015, o 10:31

Widac aktywnosc klubu, trzeba tylko trzymac kciuki za aktywnosc sponsorow :)
Całe życie w drugiej lidze!- nieaktualne do odwołania :)

Awatar użytkownika
Misionis
Junior
Posty: 407
Rejestracja: 20 września 2004, o 12:36
Lokalizacja: Lublin

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#795 Postautor: Misionis » 12 lutego 2015, o 16:04

(prawie) każdy ma Facebooka. Klub na stronie klubowej (facebookowej) KMŻ Lublin informuje o każdym nowym sponsorze. Lajkujcie te informacje, komentujcie. Niech sponsorzy widzą że kibic to docenia. Powiedzcie znajomym, niech też lajkują. To nie wymaga żadnego wysiłku, a można pomóc!

Awatar użytkownika
Kargolo
Trener
Posty: 4414
Rejestracja: 26 sierpnia 2011, o 10:55

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#796 Postautor: Kargolo » 12 lutego 2015, o 18:42

No ja tam wszystko to lajkuję. Raz, że to może pomóc a dwa że to naprawdę pozytywne informacje. Ostatnie dni to dla mnie ogromny szok. Nie jestem przyzwyczajony do takiej aktywności klubu w kwestii pozyskiwania sponsorów. Super, oby tak dalej a klub szybko się odbuduje :)

Czarek
Trener
Posty: 5251
Rejestracja: 16 marca 2004, o 10:50

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#797 Postautor: Czarek » 12 lutego 2015, o 18:47

Misionis pisze:(prawie) każdy ma Facebooka. Klub na stronie klubowej (facebookowej) KMŻ Lublin informuje o każdym nowym sponsorze. Lajkujcie te informacje, komentujcie. Niech sponsorzy widzą że kibic to docenia. Powiedzcie znajomym, niech też lajkują. To nie wymaga żadnego wysiłku, a można pomóc!


Zgadza się! Kibice mogą także zrobić coś dla sponsorów, a takie działania mogą przyciągnąć następnych. kiedyś założyłem tutaj temat o sponsorach, ale nie pamiętam jak się nazywał...
Dyktator forum: Czarek ban na tydzień, reszta ostrzeżenia.

Awatar użytkownika
Misionis
Junior
Posty: 407
Rejestracja: 20 września 2004, o 12:36
Lokalizacja: Lublin

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#798 Postautor: Misionis » 13 lutego 2015, o 00:30

Sponsorów zawsze trochę było, ale do tej pory nikt nie dbał o to żeby ich eksponować. To jest swietna zmiana i oby więcej takich zmian, bo dzięki nim firmy mogą zobaczyć korzyści dla siebie.

Awatar użytkownika
Kargolo
Trener
Posty: 4414
Rejestracja: 26 sierpnia 2011, o 10:55

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#799 Postautor: Kargolo » 13 lutego 2015, o 09:15

Bo dotychczas byli tylko "darczyńcami", teraz traktuje się ich jako "sponsorów" i to chyba jest ta różnica ;)

Awatar użytkownika
Cooper
Trener
Posty: 7445
Rejestracja: 4 maja 2004, o 16:33
Lokalizacja: Made in Poland

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#800 Postautor: Cooper » 26 marca 2015, o 13:29

http://www.sportowefakty.pl/zuzel/51010 ... lonecznika

W Rzeszowie polki klubowego sklepu szybko zaswiecilyby pustkami :)
Całe życie w drugiej lidze!- nieaktualne do odwołania :)