Marketing mix w klubie żużlowym

żużel w Lublinie
Wiadomość
Autor
Koper
Trener
Posty: 5488
Wiek: 43
Rejestracja: 8 października 2004, o 00:48
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#201 Postautor: Koper » 3 listopada 2009, o 16:54

RadeKas pisze:Czy produkcja takich trunkow jest jakos wyjatkowo tania, ze wszyscy robia to zamiast powiedzmy, piwa, wody mineralnej, coca coli? :lol:


Temat mnie zainteresował i postanowiłem poszukac w internecie czy poza turnkami typu energy drink kluby wykorzystują w marketingu również inne o ktorych napisał RadeKas i okazuje się że jak najbardziej tak. Poniżej efekt moich internetowych poszukiwań.

WODA MINERALNA

"Biało-Niebieska" - woda mineralna Unii Leszno
Obrazek

Obrazek

"Woda Śląska" - woda mineralna Śląska Wrocław
Obrazek

Obrazek

"Jaga Mineral" - woda mineralna Jagiellonii Białystok
Obrazek
Obrazek

"Areczka" - woda mineralna Arki Gdynia
Obrazek

"Źródło Olimpu" - woda mineralna Polonii Bytom
Obrazek

"Lechia Vita" - woda mineralna Lechii Gdańsk
Obrazek

PIWO
Wiem że na pewno browar Witnica rozlewał albo nadal rozlewa piwo Stali Gorzów o nazwie Piwo ze Stali ale nie znalazłem zdjęcia tylko artykuł na ten temat:
http://miasta.gazeta.pl/gorzow/1,52080,3381413.html

AG, Arka - Piwa Arki Gdynia
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Piwo Lechia Full
Obrazek
Obrazek

Piwo Polonii Warszawa "Ferajna"
Obrazek
Obrazek
Obrazek


Piwo Piast w barwach i z logo Śląska Wrocław
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Obrazek

GKS Katowice Bier
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Niebieskie - Piwo Ruchu Chorzów
Obrazek

Piwo Gruenengold - Korona Kielce
Obrazek

Piwo Wisła Kraków
Obrazek

Piwo Kolejorz
Obrazek
Piwo Warka z logo Lecha Poznań na 85-lecie klubu
Obrazek
Obrazek

Piwo Górnik
Obrazek
Obrazek
Obrazek

Piwo ŁKS Łódź Galera Strong
Obrazek

Piwo Bosman w barwach i z logo Pogonii Szczecin
Obrazek
Obrazek

Piwo Kasztelan z logo Wisły Płock
Obrazek


Marketingowa akcja klubów Unia Leszno, Start Gniezno i PSŻ Poznań wspólnie z piwem Lech
Obrazek

Piwo Speedway browaru Grudziadz:
Obrazek

ENERGY DRINK

No i jeszcze kolejne Enregy Drinki:
Stal Rzeszów
Obrazek
Pogoń Szczecin
Obrazek
Górnik Zabrze
Obrazek
Arka Gdynia
Obrazek
Obrazek
Obrazek
Zagłębie Lubin
Obrazek
Piast Gliwice
Obrazek
Elana Toruń
Obrazek
Korona Kielce
Obrazek

ARTYKUŁY SPOŻYWCZE

A teraz kilka innych przykładów niż napoje typu energy drink, woda mineralna, czy piwo:
Słonecznik Polonii Bytom:
Obrazek
Jaja Lechia
Obrazek
Obrazek
Suplementy diety Ruch Chorzów:
Obrazek

Przy okazji trafiłem na dwie ciekawe akcje marketingowe:
Po Białymstoku jeździ sto taksówek "Jaga Taxi", a przejazd taką taksówką oznacza wpływ do klubowej kasy.
Obrazek

Z kolei marketingowcy Górnika Zabrze wymyslili akcje "Pierwszy dzwonek z Górnikiem"
http://www.1liga.com.pl/news,21915,pier ... ikiem_.htm
Obrazek
Obrazek
Obrazek

I jeszcze artykuł na temat takich działań marketingowych w klubie Polonia Bytom
Już od najbliższego meczu ligowego w Bytomiu Polonia rozpocznie sprzedaż słonecznika sygnowanego swoim herbem. Klub chce wkrótce zalać rynek produktami z logo Polonii i zarabiać na tym duże pieniądze.

Podczas spotkania Polonii z Koroną Kielce oficjalny słonecznik Polonii będzie jedynym, który będzie można kupić na stadionie i wokół niego. W klubie liczą, że nowy produkt powtórzy sukces napoju energetycznego Polonii Ogień Olimpu, który cieszy się niesłabnącą popularnością wśród kibiców.

Liczba produktów spożywczych z herbem Polonii wkrótce zostanie nawet zwielokrotniona. - Już teraz przygotowujemy się do wypuszczenia na rynek naszej wody Źródło Olimpu, piwa OlimPBeer, andrucika i cukierków - wylicza Marek Pieniążek, dyrektor ds. marketingu Polonii. Bytomski klub ma dzięki temu szansę stać się liderem w merchandisingu sportowym, czyli umieszczaniu herbu na różnych produktach.

Po co Polonii taka działalność? - Dla pieniędzy. Na sprzedaży każdego z tych produktów będziemy zarabiać. W przypadku towarów, które sami wyprodukujemy, zysk będzie większy. Czasem trzeba będzie skorzystać z pomocy zewnętrznej firmy dystrybucyjnej. Tak jest w przypadku piwa, bo klub nie ma koncesji na handel alkoholem - wyjaśnia Pieniążek.

W Polonii szczególną uwagę przywiązują do wysokiej jakości opakowań klubowych produktów. - Sukces Ognia Olimpu wziął się także z atrakcyjnego wyglądu puszki - twierdzi Pieniążek. Nad projektami opakowań pracuje Tomasz Kopciuch, klubowy grafik designer. - Gdy dostaję zadanie zaprojektowania nowego opakowania, to najpierw wybieram się do sklepu i oglądam podobne produkty. Sprawdzam, co mi się w nich podoba i jakie mają wady. Punktem wyjścia w mojej pracy jest oczywiście herb Polonii i niebiesko-czerwone barwy klubu. To wcale nie oznacza, że wszystkie produkty z logo Polonii muszą być akurat w tych kolorach. Na opakowaniu słonecznika będzie dominował kolor żółty, bo chcieliśmy, żeby kojarzył się ze słońcem. Z kolei na Źródle Olimpu herb Polonii okalają fale wody - wyjaśnia Kopciuch. Klubowy grafik zaprojektował także dla Polonii koszulki, w których występują w tym sezonie piłkarze. - Chcieliśmy dodać strojom trochę ekskluzywności, by Polonia nie kojarzyła się już z biedą i długami. Dlatego między tradycyjnymi niebieskimi i czerwonymi pasami dodaliśmy złotą nitkę - podkreśla.

Dochód ze sprzedaży produktów z logo Polonii ma w przyszłości zapewnić aż 20 proc. rocznego budżetu. Klub nie będzie handlował tylko wyrobami spożywczymi. - Nie ma takiego produktu, na którym nie moglibyśmy umieścić naszego herbu. Postanowiliśmy, że zainwestujemy 100-120 tys. zł w zakup różnych towarów. Kibice będą mogli kupić nasze zeszyty, długopisy, ale też okulary czy pojemniki na śniadania. Co prawda nie będziemy w stanie konkurować pod względem ceny, ale wierzymy, że nasz towar będzie się sprzedawał. Mając do wyboru dwa takie same długopisy, nasz kibic wybierze ten z logo Polonii, nawet jeśli będzie droższy. Stawiamy też na jakość. Gdy trzeba było wybrać cukierki, na których znajdzie się herb, to cały dział marketingu testował różne rodzaje, by wybrać ten najlepszy - uśmiecha się Pieniążek.

Produkty Polonii będzie można kupić w oficjalnym sklepie klubowym przy ul. Józefczaka oraz w sklepie internetowym, który wkrótce zostanie uruchomiony. Z Polonią współpracuje także ponad sto innych sklepów w Bytomiu i okolicach. Ekspansja oficjalnych towarów Polonii oznacza złe czasy dla fałszerzy. Klub już złożył doniesienia na policję o handlu produktami z herbem Polonii bez jej zgody.

Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice

Awatar użytkownika
RadeKas
Trener
Posty: 4941
Rejestracja: 5 listopada 2003, o 19:06
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#202 Postautor: RadeKas » 3 listopada 2009, o 17:12

Czego ludzie nie wymysla. Swoja droga to smutno sie robi patrzac na to wszystko i myslac o tym, ze nic podobnego nie ma w Lublinie. Nasze miasto odstaje nawet od malych miejscowosci :/.
Richie Faulkner:
Good morning Poland! You were fuckin unreal last night!You blew the roof off!! It was an honor to play for you all.

Awatar użytkownika
sting126
Senior
Posty: 929
Rejestracja: 3 września 2009, o 21:41

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#203 Postautor: sting126 » 3 listopada 2009, o 18:07

Slonecznik jest hitem :D a tak btw - Koper Tobie sie chyba strasznie nudzi nocami... ;)
Czas na zmiany :]

Awatar użytkownika
Cooper
Trener
Posty: 7551
Rejestracja: 4 maja 2004, o 16:33
Lokalizacja: Made in Poland

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#204 Postautor: Cooper » 3 listopada 2009, o 18:31

Trzeba przyznac ze Koper robi kawal roboty na tym forum. Ja z przyjemnoscia obejrzalem te wszystkie "produkty", a na pewno szukajac ich w googlach zajeloby to o wiele wiecej czasu.

Szacun 8)
Całe życie w drugiej lidze!- nieaktualne do odwołania :)

Gelo pisze:Żuk (którego nie krytykuję jako prezydenta miasta) [...]

Awatar użytkownika
sting126
Senior
Posty: 929
Rejestracja: 3 września 2009, o 21:41

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#205 Postautor: sting126 » 3 listopada 2009, o 18:40

Moj tekst absolutnie no offence. Ja tez obejrzalem z zainteresowaniem i zdziwieniem - bo na slonecznik w barwach klubu bym w zyciu nie wpadl :]
Czas na zmiany :]

Awatar użytkownika
luCas
Kadrowicz
Posty: 1605
Rejestracja: 26 stycznia 2004, o 19:52

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#206 Postautor: luCas » 3 listopada 2009, o 18:49

Kurcze, ten slonecznik to mi bardziej do Rzeszowa jednak pasuje. 8)
"Kto nie potępia - ten przyzwala" - Jan Karski

Awatar użytkownika
istred
Trener
Posty: 7233
Rejestracja: 27 stycznia 2004, o 20:38
Lokalizacja: Lublin

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#207 Postautor: istred » 3 listopada 2009, o 19:24

Jeśli chodzi o marketing, to Legia w sierpniu przeprowadziła niezłą akcję - na onecie pojawiała się reklama z hasłem "mamo, tato chcę być mistrzem, kup mi zestaw szkolny legii" :)

a tutaj cały ich sklep:
http://sklep.legia.com/sklep/index_ls.php

Awatar użytkownika
bartosch
Kadrowicz
Posty: 1552
Rejestracja: 27 marca 2003, o 15:43
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#208 Postautor: bartosch » 4 listopada 2009, o 10:35

wszystko fajne ale nasze winko najlepsze!
carpe diem!

Awatar użytkownika
Bozena
Senior
Posty: 568
Rejestracja: 6 maja 2009, o 11:29
Lokalizacja: Lublin

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#209 Postautor: Bozena » 4 listopada 2009, o 12:07

Mnie się podoba Lechia z "10 dużymi, świeżymi jajami w rozmiarze L" :D Piłka w rugby ma kształt jaja, ale przy okazji sprawdziłam ilu zawodników liczy drużyna :)

Koper
Trener
Posty: 5488
Wiek: 43
Rejestracja: 8 października 2004, o 00:48
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#210 Postautor: Koper » 4 listopada 2009, o 15:55

Cooper pisze:Trzeba przyznac ze Koper robi kawal roboty na tym forum.
Szacun 8)


Dzięki 8)


sting126 pisze:Moj tekst absolutnie no offence.

Tak też odebrałem Twoj tekst po ktorym wstawiles odpowiednią emotikonkę. Odpowiadajac na Twoje pytanie już na poważnie to nie szukałem tego wszystkiego za jednym razem wiec nie bylo to az tak uciażliwe jesli chodzi o czas i na pewno nie robiłem tego z nudów tylko z ciekawosci :)

Koper
Trener
Posty: 5488
Wiek: 43
Rejestracja: 8 października 2004, o 00:48
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#211 Postautor: Koper » 12 listopada 2009, o 21:31

truskawa pisze:a oglądacie serial 39.5? marketingowe mistrzostwo świata.


Na youtube pojawił się najbliższy odcinek "39 i pół" o Falubazie (w 3 i 4 części tego odcinka, samego żużla i całej otoczki jest najwięcej):
Cz.1 http://www.youtube.com/watch?v=Ev59K8B-sEM
Cz.2 http://www.youtube.com/watch?v=jzOTC9nrAWo
Cz.3 http://www.youtube.com/watch?v=D_CbtIo2gvQ
Cz.4 http://www.youtube.com/watch?v=WLYKw6fWtQg
Cz.5 http://www.youtube.com/watch?v=z18QGn4qYow

meesha
Trener
Posty: 7595
Wiek: 43
Rejestracja: 30 marca 2004, o 23:44
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#212 Postautor: meesha » 14 listopada 2009, o 10:20

Niezla zenada :lol: Pewnie koszt produkcji tego odcinka w calosci pokryl Urzad Miasta Zielona Gora :P

P.S. Czemu Dudek na swoim torze jezdzi z "dwojka"? 8)
T. Lorek: Gdyby ktoś obudził cię w środku nocy i zapytał: z czym kojarzy ci się Polska, to co byś odpowiedział?

H. Nielsen: Nie zdążyłbym przetrzeć oczu, a już mówiłbym o pierwszym występie w meczu ligowym w barwach Motoru Lublin. 1990 rok...

K.A.M.I.L.
Zawodowiec
Posty: 1194
Rejestracja: 4 sierpnia 2004, o 17:25
Lokalizacja: Southampton
Kontakt:

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#213 Postautor: K.A.M.I.L. » 14 listopada 2009, o 10:30

Dla zorientowanego kibica widać, że te akcje nakręcone z toru bądź blisko toru były nagrywane na treningu. Stąd ta 2 na plastronie ;) Zaś późniejsze sceny z meczu zazwyczaj były za plecami Karolaka. Ten odcinek wg mnie nie oddał piękna tego sportu, fakt atmosfera na trybunach "magiczna", ale mogli się wysilić i nagrać przynajmniej jeden bieg w którym była jakaś walka. Najlepszy jest fragment jak startują spod taśmy i żaden zawodnik nie ma numeru na plastronie :P



Pozdrawiam
MOTOR LUBLIN

DJPEPE
Junior
Posty: 437
Rejestracja: 12 kwietnia 2009, o 17:19

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#214 Postautor: DJPEPE » 14 listopada 2009, o 10:41

Teraz już wiem , skąd ksywa '' Koper '' [ Kopernik ? :D :lol: ] Ten to zawsze coś odkryje....

meesha
Trener
Posty: 7595
Wiek: 43
Rejestracja: 30 marca 2004, o 23:44
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#215 Postautor: meesha » 14 listopada 2009, o 11:05

Dla zorientowanego kibica widać, że te akcje nakręcone z toru bądź blisko toru były nagrywane na treningu. Stąd ta 2 na plastronie
Wiem, wiem, tak sobie retorycznie zapytalem :wink:

Generalnie dla mnie "najlepsza" jest scena jak wjezdzaja do Zielonki i jeden z bohaterow jednym tchem wymienia wszystkie atrakcje miasta :lol: Jeszcze na koniec powinien powiedziec prosto do kamery "Zapraszamy do Zielonej Gory" i po tym mozna by spokojnie dac plansze "I po reklamie..." :D
T. Lorek: Gdyby ktoś obudził cię w środku nocy i zapytał: z czym kojarzy ci się Polska, to co byś odpowiedział?

H. Nielsen: Nie zdążyłbym przetrzeć oczu, a już mówiłbym o pierwszym występie w meczu ligowym w barwach Motoru Lublin. 1990 rok...

Koper
Trener
Posty: 5488
Wiek: 43
Rejestracja: 8 października 2004, o 00:48
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#216 Postautor: Koper » 6 grudnia 2009, o 23:46

Stronka napoju energetyzującego Startu Gniezno "Starter":
www.starter.gniezno.pl

janek
Kadrowicz
Posty: 1878
Rejestracja: 17 czerwca 2006, o 21:30

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#217 Postautor: janek » 11 grudnia 2009, o 14:46

http://www.sportowefakty.pl/zuzel/2009/ ... -falubazu/
No i dało się??? dało. A ten cały Redstar, na taki pomysł nie wpadł.

Awatar użytkownika
Gelo
Leszek Demski
Posty: 13380
Rejestracja: 23 września 2002, o 12:11
Lokalizacja: Lublin

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#218 Postautor: Gelo » 11 grudnia 2009, o 15:02

Falubaz jest mistrzem Polski, trybuny na kazdym meczu wypełnione po brzegi. Co miałby robic Redstar? Wypuscic wiosenną kolekcję Rempała Design?

janek
Kadrowicz
Posty: 1878
Rejestracja: 17 czerwca 2006, o 21:30

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#219 Postautor: janek » 11 grudnia 2009, o 15:29

Co ty z tym Rempałą??? i co ma za znaczenie czy to ekstraliga czy ii liga :lol: . Zależy to od marketingu firmy odzieżowej i nic poza tym

Awatar użytkownika
MIERZWIN
Senior
Posty: 642
Wiek: 44
Rejestracja: 21 marca 2007, o 11:34
Lokalizacja: Lublin

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#220 Postautor: MIERZWIN » 14 grudnia 2009, o 17:01

Ciekawe co to jest za napój energetyzujący, skoro za jego produkcję odpowiada browar...? 8) :
''Motor Lublin ma swój napój energetyczny. Produkt już niebawem ma pojawić się w sklepach. Piotr Mazurczak, regionalny kierownik sprzedaży browaru F....n producenta napoju, podkreśla, że klub będzie dostawał pieniądze w zależności od sprzedaży. ''
Ciekawostką żużlową, jest fakt wspierania przez owy browar zawodnika Stali Gorzów Tomasza Gapińskiego oraz zawodnika Polonii Bydgoszcz Andreasa Jonssona!!!
od 1988 tylko SPEEDWAY

meesha
Trener
Posty: 7595
Wiek: 43
Rejestracja: 30 marca 2004, o 23:44
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#221 Postautor: meesha » 14 grudnia 2009, o 18:19

Kurde, specjalnie nabije 4 posty zeby juz temat przezszedl na kolejna strone bo mnie cos strzela jak sie to Koperowe obrazki laduja 5 minut :P

Raz...
T. Lorek: Gdyby ktoś obudził cię w środku nocy i zapytał: z czym kojarzy ci się Polska, to co byś odpowiedział?

H. Nielsen: Nie zdążyłbym przetrzeć oczu, a już mówiłbym o pierwszym występie w meczu ligowym w barwach Motoru Lublin. 1990 rok...

meesha
Trener
Posty: 7595
Wiek: 43
Rejestracja: 30 marca 2004, o 23:44
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#222 Postautor: meesha » 14 grudnia 2009, o 18:19

Dwa...
T. Lorek: Gdyby ktoś obudził cię w środku nocy i zapytał: z czym kojarzy ci się Polska, to co byś odpowiedział?

H. Nielsen: Nie zdążyłbym przetrzeć oczu, a już mówiłbym o pierwszym występie w meczu ligowym w barwach Motoru Lublin. 1990 rok...

meesha
Trener
Posty: 7595
Wiek: 43
Rejestracja: 30 marca 2004, o 23:44
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#223 Postautor: meesha » 14 grudnia 2009, o 18:19

Trzy...
T. Lorek: Gdyby ktoś obudził cię w środku nocy i zapytał: z czym kojarzy ci się Polska, to co byś odpowiedział?

H. Nielsen: Nie zdążyłbym przetrzeć oczu, a już mówiłbym o pierwszym występie w meczu ligowym w barwach Motoru Lublin. 1990 rok...

meesha
Trener
Posty: 7595
Wiek: 43
Rejestracja: 30 marca 2004, o 23:44
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#224 Postautor: meesha » 14 grudnia 2009, o 18:20

Cztery...
T. Lorek: Gdyby ktoś obudził cię w środku nocy i zapytał: z czym kojarzy ci się Polska, to co byś odpowiedział?

H. Nielsen: Nie zdążyłbym przetrzeć oczu, a już mówiłbym o pierwszym występie w meczu ligowym w barwach Motoru Lublin. 1990 rok...

meesha
Trener
Posty: 7595
Wiek: 43
Rejestracja: 30 marca 2004, o 23:44
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#225 Postautor: meesha » 14 grudnia 2009, o 18:20

No i piec...

Uff :)
T. Lorek: Gdyby ktoś obudził cię w środku nocy i zapytał: z czym kojarzy ci się Polska, to co byś odpowiedział?

H. Nielsen: Nie zdążyłbym przetrzeć oczu, a już mówiłbym o pierwszym występie w meczu ligowym w barwach Motoru Lublin. 1990 rok...