RadeKas pisze:Czy produkcja takich trunkow jest jakos wyjatkowo tania, ze wszyscy robia to zamiast powiedzmy, piwa, wody mineralnej, coca coli?
Temat mnie zainteresował i postanowiłem poszukac w internecie czy poza turnkami typu energy drink kluby wykorzystują w marketingu również inne o ktorych napisał RadeKas i okazuje się że jak najbardziej tak. Poniżej efekt moich internetowych poszukiwań.
WODA MINERALNA
"Biało-Niebieska" - woda mineralna Unii Leszno
"Woda Śląska" - woda mineralna Śląska Wrocław
"Jaga Mineral" - woda mineralna Jagiellonii Białystok
"Areczka" - woda mineralna Arki Gdynia
"Źródło Olimpu" - woda mineralna Polonii Bytom
"Lechia Vita" - woda mineralna Lechii Gdańsk
PIWO
Wiem że na pewno browar Witnica rozlewał albo nadal rozlewa piwo Stali Gorzów o nazwie Piwo ze Stali ale nie znalazłem zdjęcia tylko artykuł na ten temat:
http://miasta.gazeta.pl/gorzow/1,52080,3381413.html
AG, Arka - Piwa Arki Gdynia
Piwo Lechia Full
Piwo Polonii Warszawa "Ferajna"
Piwo Piast w barwach i z logo Śląska Wrocław
GKS Katowice Bier
Niebieskie - Piwo Ruchu Chorzów
Piwo Gruenengold - Korona Kielce
Piwo Wisła Kraków
Piwo Kolejorz
Piwo Warka z logo Lecha Poznań na 85-lecie klubu
Piwo Górnik
Piwo ŁKS Łódź Galera Strong
Piwo Bosman w barwach i z logo Pogonii Szczecin
Piwo Kasztelan z logo Wisły Płock
Marketingowa akcja klubów Unia Leszno, Start Gniezno i PSŻ Poznań wspólnie z piwem Lech
Piwo Speedway browaru Grudziadz:
ENERGY DRINK
No i jeszcze kolejne Enregy Drinki:
Stal Rzeszów
Pogoń Szczecin
Górnik Zabrze
Arka Gdynia
Zagłębie Lubin
Piast Gliwice
Elana Toruń
Korona Kielce
ARTYKUŁY SPOŻYWCZE
A teraz kilka innych przykładów niż napoje typu energy drink, woda mineralna, czy piwo:
Słonecznik Polonii Bytom:
Jaja Lechia
Suplementy diety Ruch Chorzów:
Przy okazji trafiłem na dwie ciekawe akcje marketingowe:
Po Białymstoku jeździ sto taksówek "Jaga Taxi", a przejazd taką taksówką oznacza wpływ do klubowej kasy.
Z kolei marketingowcy Górnika Zabrze wymyslili akcje "Pierwszy dzwonek z Górnikiem"
http://www.1liga.com.pl/news,21915,pier ... ikiem_.htm
I jeszcze artykuł na temat takich działań marketingowych w klubie Polonia Bytom
Już od najbliższego meczu ligowego w Bytomiu Polonia rozpocznie sprzedaż słonecznika sygnowanego swoim herbem. Klub chce wkrótce zalać rynek produktami z logo Polonii i zarabiać na tym duże pieniądze.
Podczas spotkania Polonii z Koroną Kielce oficjalny słonecznik Polonii będzie jedynym, który będzie można kupić na stadionie i wokół niego. W klubie liczą, że nowy produkt powtórzy sukces napoju energetycznego Polonii Ogień Olimpu, który cieszy się niesłabnącą popularnością wśród kibiców.
Liczba produktów spożywczych z herbem Polonii wkrótce zostanie nawet zwielokrotniona. - Już teraz przygotowujemy się do wypuszczenia na rynek naszej wody Źródło Olimpu, piwa OlimPBeer, andrucika i cukierków - wylicza Marek Pieniążek, dyrektor ds. marketingu Polonii. Bytomski klub ma dzięki temu szansę stać się liderem w merchandisingu sportowym, czyli umieszczaniu herbu na różnych produktach.
Po co Polonii taka działalność? - Dla pieniędzy. Na sprzedaży każdego z tych produktów będziemy zarabiać. W przypadku towarów, które sami wyprodukujemy, zysk będzie większy. Czasem trzeba będzie skorzystać z pomocy zewnętrznej firmy dystrybucyjnej. Tak jest w przypadku piwa, bo klub nie ma koncesji na handel alkoholem - wyjaśnia Pieniążek.
W Polonii szczególną uwagę przywiązują do wysokiej jakości opakowań klubowych produktów. - Sukces Ognia Olimpu wziął się także z atrakcyjnego wyglądu puszki - twierdzi Pieniążek. Nad projektami opakowań pracuje Tomasz Kopciuch, klubowy grafik designer. - Gdy dostaję zadanie zaprojektowania nowego opakowania, to najpierw wybieram się do sklepu i oglądam podobne produkty. Sprawdzam, co mi się w nich podoba i jakie mają wady. Punktem wyjścia w mojej pracy jest oczywiście herb Polonii i niebiesko-czerwone barwy klubu. To wcale nie oznacza, że wszystkie produkty z logo Polonii muszą być akurat w tych kolorach. Na opakowaniu słonecznika będzie dominował kolor żółty, bo chcieliśmy, żeby kojarzył się ze słońcem. Z kolei na Źródle Olimpu herb Polonii okalają fale wody - wyjaśnia Kopciuch. Klubowy grafik zaprojektował także dla Polonii koszulki, w których występują w tym sezonie piłkarze. - Chcieliśmy dodać strojom trochę ekskluzywności, by Polonia nie kojarzyła się już z biedą i długami. Dlatego między tradycyjnymi niebieskimi i czerwonymi pasami dodaliśmy złotą nitkę - podkreśla.
Dochód ze sprzedaży produktów z logo Polonii ma w przyszłości zapewnić aż 20 proc. rocznego budżetu. Klub nie będzie handlował tylko wyrobami spożywczymi. - Nie ma takiego produktu, na którym nie moglibyśmy umieścić naszego herbu. Postanowiliśmy, że zainwestujemy 100-120 tys. zł w zakup różnych towarów. Kibice będą mogli kupić nasze zeszyty, długopisy, ale też okulary czy pojemniki na śniadania. Co prawda nie będziemy w stanie konkurować pod względem ceny, ale wierzymy, że nasz towar będzie się sprzedawał. Mając do wyboru dwa takie same długopisy, nasz kibic wybierze ten z logo Polonii, nawet jeśli będzie droższy. Stawiamy też na jakość. Gdy trzeba było wybrać cukierki, na których znajdzie się herb, to cały dział marketingu testował różne rodzaje, by wybrać ten najlepszy - uśmiecha się Pieniążek.
Produkty Polonii będzie można kupić w oficjalnym sklepie klubowym przy ul. Józefczaka oraz w sklepie internetowym, który wkrótce zostanie uruchomiony. Z Polonią współpracuje także ponad sto innych sklepów w Bytomiu i okolicach. Ekspansja oficjalnych towarów Polonii oznacza złe czasy dla fałszerzy. Klub już złożył doniesienia na policję o handlu produktami z herbem Polonii bez jej zgody.
Źródło: Gazeta Wyborcza Katowice