Logo KMŻ 2013
- Expendable
- Posty: 27
- Rejestracja: 20 września 2012, o 10:13
Logo KMŻ 2013
Drodzy Kibice
Jak może niektórzy z Was wiedzą KMŻ nawiązał współpracę z agencją marketingową - Mustang Marketing, w której pracuję. W wyniku tej współpracy przygotowaliśmy już grafikę do folderu ofertowego na sezon 2013, ale naszym głównym zadaniem jest kompleksowa poprawa wizerunku i pomoc w zbudowaniu silnej marki klubu. Wszystko po to, aby popularyzować żużel w Lublinie, zwiększać frekwencję na stadionie, przyciągać nowych sponsorów i kreować atmosferę jaką mogą poszczycić się inne, dużo mniejsze miasta.
Co możemy konkretnie zrobić w przerwie między sezonami?
1) odświeżyć logo klubu
2) zaprojektować i wdrożyć nową stronę klubu
3) uruchomić sklep internetowy z gadżetami
Przystąpiliśmy teraz do realizacji pierwszego punktu, ale zanim poczynimy jakiekolwiek decyzje chcielibyśmy zaczerpnąć przede wszystkim Waszego zdania, bo wszystko co robimy, robimy przede wszystkim dla nas - kibiców.
Po co zmieniać logo?
Tak jak już wcześniej pisałem chcemy, aby klub był atrakcyjną marką, dlatego kreacja logo również musi stać na dobrym poziomie. Obecny koziołek ma już swoje lata, ze względu na budowę i dużą szczegółowość nie można go stosować na wszystkich nośnikach. Poza tym już nie raz spotkałem się z twierdzeniem, że wygląda jak Matołek z Pacanowa, a nie jak silna i groźna maskotka Koziego Grodu. Stąd nasza propozycja dotycząca odświeżenia logotypu.
Jakie ustaliliśmy założenia?
Prosty, oryginalny kształt umożliwiający stosowanie w każdej przestrzeni, agresywny i groźny wygląd utożsamiający się z czarnym sportem.
Efekty…
Przygotowaliśmy kilka wersji, przedstawiamy Wam w naszej opinii najlepszą:
http://mustang-marketing.pl/works/kmz/koziol-nr2.png
http://mustang-marketing.pl/works/kmz/koziol-nr2b.png
Prosimy o Wasz komentarz w sprawie logo, czy jest potrzebne odświeżenie koziołka? jeżeli tak to czy w takiej formie jakiej zaprezentowaliśmy powyżej czy w innej?
Jak może niektórzy z Was wiedzą KMŻ nawiązał współpracę z agencją marketingową - Mustang Marketing, w której pracuję. W wyniku tej współpracy przygotowaliśmy już grafikę do folderu ofertowego na sezon 2013, ale naszym głównym zadaniem jest kompleksowa poprawa wizerunku i pomoc w zbudowaniu silnej marki klubu. Wszystko po to, aby popularyzować żużel w Lublinie, zwiększać frekwencję na stadionie, przyciągać nowych sponsorów i kreować atmosferę jaką mogą poszczycić się inne, dużo mniejsze miasta.
Co możemy konkretnie zrobić w przerwie między sezonami?
1) odświeżyć logo klubu
2) zaprojektować i wdrożyć nową stronę klubu
3) uruchomić sklep internetowy z gadżetami
Przystąpiliśmy teraz do realizacji pierwszego punktu, ale zanim poczynimy jakiekolwiek decyzje chcielibyśmy zaczerpnąć przede wszystkim Waszego zdania, bo wszystko co robimy, robimy przede wszystkim dla nas - kibiców.
Po co zmieniać logo?
Tak jak już wcześniej pisałem chcemy, aby klub był atrakcyjną marką, dlatego kreacja logo również musi stać na dobrym poziomie. Obecny koziołek ma już swoje lata, ze względu na budowę i dużą szczegółowość nie można go stosować na wszystkich nośnikach. Poza tym już nie raz spotkałem się z twierdzeniem, że wygląda jak Matołek z Pacanowa, a nie jak silna i groźna maskotka Koziego Grodu. Stąd nasza propozycja dotycząca odświeżenia logotypu.
Jakie ustaliliśmy założenia?
Prosty, oryginalny kształt umożliwiający stosowanie w każdej przestrzeni, agresywny i groźny wygląd utożsamiający się z czarnym sportem.
Efekty…
Przygotowaliśmy kilka wersji, przedstawiamy Wam w naszej opinii najlepszą:
http://mustang-marketing.pl/works/kmz/koziol-nr2.png
http://mustang-marketing.pl/works/kmz/koziol-nr2b.png
Prosimy o Wasz komentarz w sprawie logo, czy jest potrzebne odświeżenie koziołka? jeżeli tak to czy w takiej formie jakiej zaprezentowaliśmy powyżej czy w innej?
Re: Logo KMŻ 2013
Nie.Prosimy o Wasz komentarz w sprawie logo, czy jest potrzebne odświeżenie koziołka?
Wydaje mi się, że odświeża się coś co jest stare i... tego odświeżenia potrzebuje
Obecne logo powstało na początku istnienia KMŻ czyli raptem... niecałe 5(?) lat temu.
Ten koziołek jest z drobnymi korektami z nami od chyba 13 lat.
Nie wydaje mi się, żeby na logo to było długo.
Moim zdaniem logo wymaga nie odświeżenia, a wręcz przeciwnie - spopularyzowania, zbudowania marki, tradycji i działań w kierunku identyfikowania się z nim kibiców. Te 5 lat to niby nie jest długo, ale jednak jest to już jakiś kapitał. Z nowym logiem trzeba byłoby zaczynać wszystko od początku, a kolejna zmiana w tak krótkim okresie nie zachęca do jakiejkolwiek identyfikacji.
Ale to tylko moje skromne zdanie, na marketingu się nie znam i w agencji marketingowej nie pracuję.
PS. A jeśli chodzi o koziołka to najbardziej mi się podoba ten z mojego awatara Czyli delikatnie podrasowany obecny kozioł, który oczywiście też jest bardzo fajny. I jestem pewien, że podoba się zdecydowanej większości kibiców.
-
- Trener
- Posty: 5486
- Wiek: 43
- Rejestracja: 8 października 2004, o 00:48
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Logo KMŻ 2013
istred pisze:Ale to tylko moje skromne zdanie, na marketingu się nie znam i w agencji marketingowej nie pracuję.
Nie tylko Twoje zdanie ale podobne zdanie ma fanklub, w którego gronie kwestia nowego koziołka byla już konsultowana.
Re: Logo KMŻ 2013
Nowy koziołek w wersji 'Motor' z barwami wymiata. Spokojnie może zastąpić stare logo - zmiana na duży plus.
Re: Logo KMŻ 2013
Najsilniejsza żużlowa marka w Polsce czyli Falubaz ma totalnie niegroźną, nie silną i nie na poziomie myszkę miki i nikomu to nie przeszkadza. Jeżeli koziołek jest za szczegółowy dla "nośników", to go na ich potrzeby uprośćcie. Marketing sportowy to nie supermarkety, opiera się na tradycji i przywiązaniu do barw i symboli. Już wystarczy degrengolada związana z nazwami klubów i zmieniającymi się co rok sponsorami.
SPEEDWAY MOTOR LUBLIN
Re: Logo KMŻ 2013
jeśli chodzi o mnie to pkt 2 i 3 jak najbardziej jest do zrealizowania. Logo powinno zostać bez zmian. Przerabiało to juz Krosno co roku nowy wilk na plastronie i za każdym razem to groźniejszy czy realistyczniejszy. To logo z nami jest od lat, poza tym nowe logo może kiepsko prezentować się na plastronie ze względu na swój kształt. A nasz pospolity koziołek jest ok i mogą mówić, że wygląda jak ten z pacanowa;p Ponad to idąc tym tokiem myślenia to może od razu barwy zmieńmy.
-
- Trener
- Posty: 5486
- Wiek: 43
- Rejestracja: 8 października 2004, o 00:48
- Lokalizacja: Lublin
- Kontakt:
Re: Logo KMŻ 2013
vadik pisze:Ponadto idąc tym tokiem myślenia to może od razu barwy zmieńmy.
Majstrowanie przy barwach też już przerabialiśmy za czasów LKŻ kiedy to próbowano zmienić barwy na zielono-czerwone i nawet były produkowane przez klub szaliki w takich barwach.
Jednak zarówno barwy do dziś pozostały żółto-biało-niebieskie jak i po tych zmianach nazw klubów LKŻ, TŻ a teraz KMŻ również i nazwa Motor została wzmocniona w identyfikacji z drużyną.
Re: Logo KMŻ 2013
Dla mnie to logo zalatuje NBA. Nie od dziś wiadomo, że żużel to tradycję i w wielu ośrodkach wręcz wraca się do tego co było kiedyś. Moim zdaniem powinniśmy sobie nawet odpuścić jednolite kombinezony, zdecydowanie bardziej wolałem czasy jak zawodnika można było rozpoznać z kilometra po charakterystycznym kevlarze.
Re: Logo KMŻ 2013
ostatnie zdanie Dobromira mi sie podoba
Re: Logo KMŻ 2013
Obecne logo jest fajne i powinno zostać. Kto powiedział że logo klubu żużlowego ma być groźne? Myszka Miki jest groźna? Jaskółka, żuraw, gryf itp są groźne? Leszczyński byk to dla mnie byk, a nie jakiś groźny byk. To maskotka, logo, znak...
Szczerze powiedziawszy, jak spojrzałem na propozycję nowego logo to od razu pomyślałem, że brakuje tylko pentagramu do kompletu
Prezesie, Klubie i Mustangu nie idźcie tą drogą
Szczerze powiedziawszy, jak spojrzałem na propozycję nowego logo to od razu pomyślałem, że brakuje tylko pentagramu do kompletu
Prezesie, Klubie i Mustangu nie idźcie tą drogą
Każdemu jego Everest...
Re: Logo KMŻ 2013
Warto też przy tej okazji wspomnieć o patologii jaką jest sprzedawanie prawa do nazwy drużyny.
W tym momencie taki KMŻ ma praktycznie związane ręce jeśli chodzi o budowanie swojej marki. Teraz Bogdanka jest, ale nie wiadomo czy będzie za rok, dwa czy pięć, a po jej odejściu czeka nas kolejna zmiana nazwy i cała dotychczasowa robota pt. "pomoc w zbudowaniu silnej marki klubu" psu w dupę.
Dlatego też mam pytanie do Expendable: pod jaką marką będą sprzedawane gadżety klubowe (KMŻ czy Lubelski Węgiel KMŻ) i w jakich barwach (zielono-białych czy żółto-biało-niebieskich)?
Jeśli ma to być robione pod szyldem Lubelski Węgiel KMŻ to moim skromnym zdaniem wszelkie działania nie mają większego sensu.
W tym momencie taki KMŻ ma praktycznie związane ręce jeśli chodzi o budowanie swojej marki. Teraz Bogdanka jest, ale nie wiadomo czy będzie za rok, dwa czy pięć, a po jej odejściu czeka nas kolejna zmiana nazwy i cała dotychczasowa robota pt. "pomoc w zbudowaniu silnej marki klubu" psu w dupę.
Dlatego też mam pytanie do Expendable: pod jaką marką będą sprzedawane gadżety klubowe (KMŻ czy Lubelski Węgiel KMŻ) i w jakich barwach (zielono-białych czy żółto-biało-niebieskich)?
Jeśli ma to być robione pod szyldem Lubelski Węgiel KMŻ to moim skromnym zdaniem wszelkie działania nie mają większego sensu.
A nie myśleliście żeby poprawić do co najbardziej kulało czyli komunikację zewnętrzną (tak to się chyba nazywa?) klubu? Tak, żeby prezes nie palnął więcej żadnej głupoty w mediach i żeby informacje płynące z klubu były szybkie, konkretne i profesjonalne.Co możemy konkretnie zrobić w przerwie między sezonami?
1) odświeżyć logo klubu
2) zaprojektować i wdrożyć nową stronę klubu
3) uruchomić sklep internetowy z gadżetami
Re: Logo KMŻ 2013
Jak dla mnie to zaproponowane logo jest swietne i o wiele lepsze od starego. Zreszta ja bylem za zmiana juz przed ktorymstam sezonem kiedy byl plebiscyt.
Oczywiscie pytanie sie o zdanie tutaj na forum przyniesie tylko jeden rezultat, a mianowicie taki jak wiekszosc postow wyzej. Moim zdaniem ktos albo powinien z gory podjac decyzje na ten temat, albo dac sobie calkowicie spokoj.
Oczywiscie pytanie sie o zdanie tutaj na forum przyniesie tylko jeden rezultat, a mianowicie taki jak wiekszosc postow wyzej. Moim zdaniem ktos albo powinien z gory podjac decyzje na ten temat, albo dac sobie calkowicie spokoj.
Ostatnio zmieniony 5 listopada 2012, o 13:59 przez RadeKas, łącznie zmieniany 1 raz.
Richie Faulkner:
Good morning Poland! You were fuckin unreal last night!You blew the roof off!! It was an honor to play for you all.
Good morning Poland! You were fuckin unreal last night!You blew the roof off!! It was an honor to play for you all.
- Expendable
- Posty: 27
- Rejestracja: 20 września 2012, o 10:13
Re: Logo KMŻ 2013
Dzięki za wszystkie komentarze i czekamy na więcej.
Zdajemy sobie sprawę że zaproponowany znak dość radykalnie odstaje od obecnego, ale chcemy docierać do nowych odbiorców żużla. Wiadomo nic na siłę, ważne jest to żeby próbować tworzyć jak najlepszą i spójną identyfikacje wizualną klubu (o ile to możliwe przy obecnych zmianach nazw klubu, sponsorów itp.)
@istred
Sytuacja w lubelskim klubie jest taka jaka jest, główny sponsor ma dużo do powiedzenia i korzysta z tego prawa. Odnosząc się do pytania o wygląd gadzetów klubowych na przyszły rok: nie wiem, pewnie dużo zależy od zbliżających się negocjacji i ustaleń zasad sponsoringu z Bogdanką. Osobiście nie widzę sensu tworzenia takowego sklepu jeżeli nie będą dominowały w nim produkty z koziołkiem w barwach zółto-biało-niebieskich. Co do komunikacji klubu z otoczeniem na to wpływu nie mamy, więc ciężko jakkolwiek na nią w tej chwili wpływać.
Zdajemy sobie sprawę że zaproponowany znak dość radykalnie odstaje od obecnego, ale chcemy docierać do nowych odbiorców żużla. Wiadomo nic na siłę, ważne jest to żeby próbować tworzyć jak najlepszą i spójną identyfikacje wizualną klubu (o ile to możliwe przy obecnych zmianach nazw klubu, sponsorów itp.)
@istred
Sytuacja w lubelskim klubie jest taka jaka jest, główny sponsor ma dużo do powiedzenia i korzysta z tego prawa. Odnosząc się do pytania o wygląd gadzetów klubowych na przyszły rok: nie wiem, pewnie dużo zależy od zbliżających się negocjacji i ustaleń zasad sponsoringu z Bogdanką. Osobiście nie widzę sensu tworzenia takowego sklepu jeżeli nie będą dominowały w nim produkty z koziołkiem w barwach zółto-biało-niebieskich. Co do komunikacji klubu z otoczeniem na to wpływu nie mamy, więc ciężko jakkolwiek na nią w tej chwili wpływać.
Re: Logo KMŻ 2013
a nie jak silna i groźna maskotka
Oksymoron w najczystszej postaci Maskotka z definicji jest czymś miłym, co chce się przytulać, a nie na widok czego się ucieka :p
I jak już ktoś pisał - jeśli problemem jest grafika obecnego kozła to ją uprośćcie, natomiast całkowita zmiana nie wchodzi w grę.
Moim zdaniem ktos albo powinien z gory podjac decyzje na ten temat, albo dac sobie calkowicie spokoj.
Jeśli ktoś taką decyzję podejmie to będziemy mieli kolejny rozdźwięk między tym co "w papierach", a tym co na trybunach (vide LW KMŻ vs. Motor). Na flagach, szalikach czy koszulkach kibiców i tak zostanie stary kozioł. Czy to będzie służyło "budowaniu silnej marki"? Przypuszczam, że wątpię. Cz "przyciągnie nowych kibiców"? Nie wydaje mnie się. Nowych kibiców w ogromnej większości przyciągają starzy kibice, a nie enbiejowskie logo...
T. Lorek: Gdyby ktoś obudził cię w środku nocy i zapytał: z czym kojarzy ci się Polska, to co byś odpowiedział?
H. Nielsen: Nie zdążyłbym przetrzeć oczu, a już mówiłbym o pierwszym występie w meczu ligowym w barwach Motoru Lublin. 1990 rok...
H. Nielsen: Nie zdążyłbym przetrzeć oczu, a już mówiłbym o pierwszym występie w meczu ligowym w barwach Motoru Lublin. 1990 rok...
Re: Logo KMŻ 2013
Nowych kibicow w ogromnej wiekszosci przyciaga sukces i malo ich interesuje logo czy barwy. Tym, ewentualnie, zainteresuja sie duzo pozniej jezeli wciagna sie na stale w zuzel. Jezeli bedzie nowe logo to z nim beda sie identyfikowac. Tak samo jak 10 lat temu wielka fala nowych kibicow malo interesowala sie, ze kiedys tam byl Motor i przez kilka dobrych lat 90% ludzi na stadionie krzyczalo "TŻ".
Richie Faulkner:
Good morning Poland! You were fuckin unreal last night!You blew the roof off!! It was an honor to play for you all.
Good morning Poland! You were fuckin unreal last night!You blew the roof off!! It was an honor to play for you all.
Re: Logo KMŻ 2013
Zaczyna się ;D
" Miasto zamiast dać nam pieniądze, wydaje je na ludzi przebranych za marchewki."
Re: Logo KMŻ 2013
Toooorseeeeeen przybywaj .
Richie Faulkner:
Good morning Poland! You were fuckin unreal last night!You blew the roof off!! It was an honor to play for you all.
Good morning Poland! You were fuckin unreal last night!You blew the roof off!! It was an honor to play for you all.
Re: Logo KMŻ 2013
Kurde, ten koziołek przypomina mi bardziej byka z logo Chicago Bulls . W sporcie nie chodzi o to, która maskotka ma groźniejszy wygląd i jest lepiej dopracowana. Według mnie zmiana jest zupełnie niepotrzebna.
Lubelski Klub Węglowy
Re: Logo KMŻ 2013
Obecny koziołek jest bardzo fajny i nie ma sensu przy nim dłubać a przy zmianach sponsorów i nazw klubu pozostaje jedynym, stałym elementem z którym kibic może się identyfikować...w całej Polsce klub jest znany jako Koziołki z Lublina czy Lubelskie Koziołki więc lepsze jest stałe logo bez udziwnień i naleciałości z NBA...
Re: Logo KMŻ 2013
RadeKas pisze:Nowych kibicow w ogromnej wiekszosci przyciaga sukces i malo ich interesuje logo czy barwy. Tym, ewentualnie, zainteresuja sie duzo pozniej jezeli wciagna sie na stale w zuzel. Jezeli bedzie nowe logo to z nim beda sie identyfikowac. Tak samo jak 10 lat temu wielka fala nowych kibicow malo interesowala sie, ze kiedys tam byl Motor i przez kilka dobrych lat 90% ludzi na stadionie krzyczalo "TŻ".
I w związku z powyższym należy kultywować Barwy, Nazwę i Logo, bo nowi kibice mają to gdzieś czyli im to nie przeszkadza, a dla starszych i najwierniejszych kibiców te elementy są bardzo ważne.
Dyktator forum: Czarek ban na tydzień, reszta ostrzeżenia.
Re: Logo KMŻ 2013
A czy ten kozioł na proponowanym logo nie jest przypadkiem ślepy? Radził bym popracować jeszcze zanim coś zaproponujecie bo to jest słabe i straszne
- rAdEk23
- Junior
- Posty: 434
- Wiek: 33
- Rejestracja: 20 października 2006, o 18:47
- Lokalizacja: Londyn
- Kontakt:
Re: Logo KMŻ 2013
Mi tam się podoba to drugie logo a nawet nie tylko mi chłopakom z Gorzowa też przypadł do gustu.
Sipma Lublin
Re: Logo KMŻ 2013
Jakiś byczy ten kozioł, mam mieszane uczucia.
Może wystarczyłby tylko facelifting obecnego?
Może wystarczyłby tylko facelifting obecnego?
Re: Logo KMŻ 2013
W ogóle co to za idea, żeby "agencja marketingowa", która tymczasowo(bo przecież nie na zawsze) współpracuje z klubem i lada moment może przestać istnieć z byle powodu, wywracała do góry nogami tak elementarne sprawy jak klubowe logo, którego tradycja przetrwała już dwa kluby (tż i kmż) i w świadomości kibiców ma się bardzo dobrze?
Fajnie, ze się "chłopakom z Gorzowa" podoba. Niech sobie zatrudnią agencję Mustang do zmiany logo Stali Gorzów. Ciekawe co na to reszta chłopaków z Gorzowa?
Fajnie, ze się "chłopakom z Gorzowa" podoba. Niech sobie zatrudnią agencję Mustang do zmiany logo Stali Gorzów. Ciekawe co na to reszta chłopaków z Gorzowa?
SPEEDWAY MOTOR LUBLIN
-
- Szkółkowicz
- Posty: 203
- Rejestracja: 20 czerwca 2010, o 12:39
Re: Logo KMŻ 2013
Załamujcie mnie coraz bardziej... Zmieniajcie sobie logo, barwy, nazwe, wymyślajcie "fajniejsze", bardziej amerykańskie. Powodzenia wam życzę w tej farsie i smacznego słonecznika...