Marketing mix w klubie żużlowym

żużel w Lublinie
Wiadomość
Autor
kaytooh
Posty: 32
Wiek: 37
Rejestracja: 15 lipca 2007, o 19:34
Lokalizacja: Lublin

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#101 Postautor: kaytooh » 26 stycznia 2009, o 17:45

go! pisze:To chyba jasne, ze prezenty w postaci gadzetow nie beda rozdawane "na lewo i prawo". Sklep kibica to b. dobra sprawa. Moglby funkcjonowac na kazdym meczu, a oprocz tego byc dostepny on-line na codzien.

Rozkręcenie takiego sklepu będzie sporym problemem, gdyż wymaga to jakiegoś kapitału początkowego. Wydaje mi się, że na początek najlepiej byłoby zacząć do sytemu: projekt, lista chętnych, wpłaty, zamówienie, realizacja zamówienia, odbiór. Pomogłoby to nawet w określaniu ilości zamawianych w przyszłości gadżetów. Zysk można by wówczas przeznaczyć na rozkręcenie sklepu kibica z prawdziwego zdarzenia. No chyba, że zarząd przekazując kibicom kwestię gadżetów dofinansowałby przedsięwzięcie pt. "Sklep Kibica". W co szczerze wątpię...
Obrazek

Awatar użytkownika
piwo__
Szkółkowicz
Posty: 253
Rejestracja: 1 września 2003, o 00:25
Lokalizacja: Lublin

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#102 Postautor: piwo__ » 26 stycznia 2009, o 22:09

Jak juz Gawrzyk wczesniej napisal to klub chce sie tym zajac, wiec moze przy okazji bedzie szansa na sklep kibica. Wiem, ze to sa koszta i pewnie nie male, ale klub poradzi sobie z tym chyba lepiej niz prywatna osoba. Oczywiscie wiadomo jak to jest z gadzetami klubowymi - im wieksze sukcesy, tym wiecej kibicow, a co za tym idzie wieksze zainteresowanie tymi wlasnie drobiazgami.
Jesli jednak klub nie mialby w zamiarze 'Sklepu Kibica' wtedy chyba warto zrobic cos w stylu
projekt, lista chętnych, wpłaty, zamówienie, realizacja zamówienia, odbiór.

Pzdr - piwek__
MOTORLUBLIN

Awatar użytkownika
piwo__
Szkółkowicz
Posty: 253
Rejestracja: 1 września 2003, o 00:25
Lokalizacja: Lublin

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#104 Postautor: piwo__ » 26 stycznia 2009, o 22:13

To bardzo fajnie i teraz tylko trzymac kciuki za wykonanie ;)
MOTORLUBLIN

Awatar użytkownika
Cooper
Trener
Posty: 7490
Rejestracja: 4 maja 2004, o 16:33
Lokalizacja: Made in Poland

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#105 Postautor: Cooper » 26 stycznia 2009, o 22:28

Pomysl sklepiku jest bardzo dobrym pomyslem (o ile wypali i nie zostanie wykonany po partyzancku).
Uwazam jednak ze na powodzeniu sklepiku moze zawazyc fakt, ze beda w nim oferowane gadzety KMZetowe. Moim zdaniem to bardzo slaba marka, a w sklepach chodzi o to by sprzedawac marki rozpoznawalne, czyz nie? Wszystkie (no, moze wiekszosc) sklepy kibicowskie jakie sa w Polsce oferuja gadzety znanych klubow, o wieloletniej tradycji. Dlatego ciesza sie powodzeniem. Dlatego bardzo powaznie nalezy rozwazyc ta kwestie, zeby cala inwestycja miala sens.
Całe życie w drugiej lidze!- nieaktualne do odwołania :)

Gelo pisze:Żuk (którego nie krytykuję jako prezydenta miasta) [...]

Awatar użytkownika
piwo__
Szkółkowicz
Posty: 253
Rejestracja: 1 września 2003, o 00:25
Lokalizacja: Lublin

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#106 Postautor: piwo__ » 26 stycznia 2009, o 22:34

Tez nie bylbym zwolennikiem gadzetow KMZetowych (mimo iz to wlasnie jest nazwa). Wlasciwie nie widze innej mozliwosci jak nazwa dobrze nam wszystkim znana - Motor.
Jednak to ma byc sklepik klubowy, a co za tym idzie - sprzedajesz swoja nazwe (i tu pojawie sie chyba problem). A do tego niestety jest kwestia poruszona wczesniej przez Harrego, a mianowicie to, co ostatnio dzieje sie z Motorem kopanym.
MOTORLUBLIN

Awatar użytkownika
Cooper
Trener
Posty: 7490
Rejestracja: 4 maja 2004, o 16:33
Lokalizacja: Made in Poland

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#107 Postautor: Cooper » 26 stycznia 2009, o 22:50

Dlatego jest to dosc spory problem wbrew pozorom.

Poza tym, nie chce smecic, ale zastanawiam sie czy jednak sklepik dla II-ligowego klubu zuzlowego to nie za wielki rozmach? Ogolnie takie sklepy wsrod klubow zuzlowych ewenement, a z bardziej znanych i chyba w miare sprawnie prosperujacych to ma Leszno.
Zastanawiam sie jak szerokie byloby grono odbiorcow takich gadzetow i czy na II lige nie wystarczy po prostu sprzedaz raz w tygodniu na stadionie?
Choc wszystko oczywiscie zalezy od formy jaka przyjmie klub dla tego sklepu.
Całe życie w drugiej lidze!- nieaktualne do odwołania :)

Gelo pisze:Żuk (którego nie krytykuję jako prezydenta miasta) [...]

kaytooh
Posty: 32
Wiek: 37
Rejestracja: 15 lipca 2007, o 19:34
Lokalizacja: Lublin

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#108 Postautor: kaytooh » 26 stycznia 2009, o 22:58

Wydaje mi się, że punktem wyjścia do całej tej dyskusji był fakt, że my- kibice, sympatycy żużlowego Motoru, chcielibyśmy mieć możliwość zakupu gadżetów, na których widniałaby historyczna i związana z ciągle żywą tradycją tego klubu, nazwa "Motor". A dalsze rozważania sprowadzały się do znalezienia odpowiedzi na pytanie "jak sprawić by taka możliwość istniała?". Rozumiem, że z pewnych względów klub nie będzie brał udziału w urzeczywistnieniu tej idei i dlatego zaproponowałem, że ja mogę się podjąć tego zadania. Być może moje pobożne życzenie (przekazanie kwestii gadżetów w ręce kibiców i dofinansowanie) wprowadziło trochę zamętu, ale od początku myślałem o produkowaniu gadżetów Motoru własnym sumptem przez nas kibiców (bez udziału klubu), a kiedy mówiłem o "Sklepie Kibica" miałem na myśli "Sklep Kibica Żużlowego Motoru" - dla kibiców przez kibiców. :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Cooper
Trener
Posty: 7490
Rejestracja: 4 maja 2004, o 16:33
Lokalizacja: Made in Poland

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#109 Postautor: Cooper » 26 stycznia 2009, o 23:01

Nie jestem pewien ale chyba w Lesznie taki sklepik w bardziej cywilizowanej formie prowadza kibice. Podobnie jest w kilku klubach pilkarskich. Natomiast, tak jak mowilem wczesniej, na II lige to chyba nie ta skala. Nam powinno wystarczyc 2-3 akcje na forum. Choc klub z punktu widzenia marketingowego tez powinien sie o pewne rzeczy postarac (standard: smycze, dlugopisy itd. - podkreslajace wizerunek). Sklep to moze byc o jeden most za daleko, no chyba ze jakis internetow-ale jaki sens ma sprzedaz wysylkowa w sytuacji gdy sie jest z miasta producenta?:)
Całe życie w drugiej lidze!- nieaktualne do odwołania :)

Gelo pisze:Żuk (którego nie krytykuję jako prezydenta miasta) [...]

kaytooh
Posty: 32
Wiek: 37
Rejestracja: 15 lipca 2007, o 19:34
Lokalizacja: Lublin

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#110 Postautor: kaytooh » 26 stycznia 2009, o 23:11

To nie musi być sprzedaż wysyłkowa :) Chcesz coś, piszesz maila na adres kogoś kto będzie się tym zajmował, ustawiasz się z nim (gdzieś, kiedyś), stawiasz sie na umówionym miejscu, płacisz i dostajesz towar. Może być to KFC, pub albo nawet uczelnia (pozdro dla użytkowników z WPiA UMCS :lol:). Albo na meczu spotykacie sie np. pod kasami. Po sprawie. :)
A dla chętnych-nierezydentów: piszą maila, robię aukcje na allegro i ciach. :)
Obrazek

Awatar użytkownika
Boobi
Senior
Posty: 768
Wiek: 32
Rejestracja: 13 czerwca 2007, o 19:51

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#111 Postautor: Boobi » 26 stycznia 2009, o 23:13

na 2 lige stragan na kazdym meczu z koszulkami i szalikami, ewentualnie jeszcze smycze,otwieracze do piwa,kubki? powinny wystarczyc :wink:
"Życie to jazda"

Awatar użytkownika
Cooper
Trener
Posty: 7490
Rejestracja: 4 maja 2004, o 16:33
Lokalizacja: Made in Poland

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#112 Postautor: Cooper » 26 stycznia 2009, o 23:14

kaytooh pisze:To nie musi być sprzedaż wysyłkowa :) Chcesz coś, piszesz maila na adres kogoś kto będzie się tym zajmował, ustawiasz się z nim (gdzieś, kiedyś), stawiasz sie na umówionym miejscu, płacisz i dostajesz towar. Może być to KFC, pub albo nawet uczelnia (pozdro dla użytkowników z WPiA UMCS :lol:). Albo na meczu spotykacie sie np. pod kasami. Po sprawie. :)
A dla chętnych-nierezydentów: piszą maila, robię aukcje na allegro i ciach. :)


Ale Ty mowisz o akcji spontanicznej organizowanej przez kibicow np. na forum, a ja mowie o profesjonalnym przemysle gadzetowym rozkrecanym przez klub 8) No chyba ze miales na mysli ustawke z prezesem Wojciechowskim pod KFC by odebrac szalik KMZetu :D
Całe życie w drugiej lidze!- nieaktualne do odwołania :)

Gelo pisze:Żuk (którego nie krytykuję jako prezydenta miasta) [...]

Awatar użytkownika
Boobi
Senior
Posty: 768
Wiek: 32
Rejestracja: 13 czerwca 2007, o 19:51

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#113 Postautor: Boobi » 26 stycznia 2009, o 23:17

nie no daj spokoj z szalikiem KMzetu. moim zdaniem jesli mamy robic nowe szaliki(co z tymi tezetowskimi??) to standardowe zolto-bialo-niebieskie, ewentualnie z napisem speedway czy cos takiego
Ostatnio zmieniony 26 stycznia 2009, o 23:32 przez Boobi, łącznie zmieniany 1 raz.
"Życie to jazda"

Awatar użytkownika
Cooper
Trener
Posty: 7490
Rejestracja: 4 maja 2004, o 16:33
Lokalizacja: Made in Poland

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#114 Postautor: Cooper » 26 stycznia 2009, o 23:19

No dlatego ja zaproponowalem uzywanie na gadzetach tylko nazwy LUBLIN, z barwami i logo. Skoro polowie nie podoba sie Motor, polowie KMZ, a jeszcze trzecia polowa by chciala TZ :P :wink:
Całe życie w drugiej lidze!- nieaktualne do odwołania :)

Gelo pisze:Żuk (którego nie krytykuję jako prezydenta miasta) [...]

kaytooh
Posty: 32
Wiek: 37
Rejestracja: 15 lipca 2007, o 19:34
Lokalizacja: Lublin

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#115 Postautor: kaytooh » 26 stycznia 2009, o 23:26

Cooper pisze:No chyba ze miales na mysli ustawke z prezesem Wojciechowskim pod KFC by odebrac szalik KMZetu :D

Hm... Z prezesem Wojciechowskim to bym się ustawił w jakiejś Lubliniance albo innej Europie. :)
A tak poważnie to nie widzę sensu rozmowy o gadżetach produkowanych przez klub. Chcą robić gadżety KMŻtu? Niech robią. Ja takowych nie kupię. :P
A co do gadżetów robionych przez kibiców to uważam, że nazwa Motor to nasza tradycja i musimy o nią dbać.
Speedway Motor Lublin to jedyny kompromis na jaki mogę pójść w tej kwestii. :)
Obrazek

owen1989
Senior
Posty: 918
Rejestracja: 2 października 2008, o 10:24

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#116 Postautor: owen1989 » 26 stycznia 2009, o 23:32

Zawsze mozna kupic sobie szalik koszulke Motoru pilkarskiego ;] roznicy przeciez nie ma, te same barwy i nazwa tez odpowiada :)

kaytooh
Posty: 32
Wiek: 37
Rejestracja: 15 lipca 2007, o 19:34
Lokalizacja: Lublin

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#117 Postautor: kaytooh » 26 stycznia 2009, o 23:38

I ja z takim właśnie szalem-pasiakiem przychodziłem na mecze. :)
Ale miło byłoby mieć własne gadżety, choćby dla podkreślenia naszego piknikowego (plus odrobinę ultrasowskiego) charakteru kibicowania. :)
Obrazek

Awatar użytkownika
istred
Trener
Posty: 7231
Rejestracja: 27 stycznia 2004, o 20:38
Lokalizacja: Lublin

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#118 Postautor: istred » 27 stycznia 2009, o 00:09

Chyba wszyscy się zgadzamy, że produkowanie gadżetów KNŻ nie ma większego sensu, więc mam nadzieję, że wezmą to pod uwagę władarze klubu.

Wyjściem jest stworzenie nowej marki, niekoniecznie kłócącej się z klubem. O ile rozumiem, że raczej w grę nie wchodzi nazwa Motor (choć moim zdaniem obecna sytuacja nie powinna w żaden sposób wpływać na to, ponieważ to ani kibice ani klub sam w sobie sprzedawał mecze, tylko robiły to konkretne osoby, a co ważniejsze gadżety adresowane są do kibiców, którzy są raczej zorientowani w całej sytuacji i nie sądze, żeby przez korupcję w piłcę ktokolwiek wstydziłby się czy wyrzekł nazwy Motor), to dobrym pomysłem jest stworzenie bardziej neutralnej marki - Speedway Lublin. Logo klubu. Myślę, że sponsorzy zrozumieliby taką sytuację (bo przecież żaden by nie chciał, niechęci kibców w stosunku do swojej firmy - a myślę, że wpychanie się z nazwą do elementów kibicowskich taką reakcję skutkuje).
Czyli oficjalna nazwa klubu, ze sponsorami itp. w mediach i kontaktach oficjalnych, a inna, nowa marka (np. Speedway Lublin) w stosunku do kibiców. W ten sposób i wilk syty i owca cała :)

Nie mam większego pojęcia o ekonomii, marketingu, czy cokolwiek to jest, ale jak dla mnie to jest jedyne rozsądne wyjście z sytuacji i tak jak to widzę.

Koper
Trener
Posty: 5486
Wiek: 43
Rejestracja: 8 października 2004, o 00:48
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#119 Postautor: Koper » 27 stycznia 2009, o 00:56

BARWY
Na szczescie mysle ze nie ma wiekszego zagrozenia ze klub zrezygnuje z barw Motoru: żółto-biało-niebieskich, bo takowe pomysły jak pamiętam również już w Lublinie przerabialiśmy w przypadku czasów LKŻ Lublin (barwy zielono-czerwone) to już moim zdaniem porażka na całej lini. Można to porównać w Lublinie z nowymi barwami SPR LUBLIN (biało-niebieskie) a i tak wśród kibiców funkcjonują tylko i wyłącznie barwy biało - zielone oraz nazwa MONTEX. Tak wiec kwestie barw mysle ze w przypadku roznego rodzaju gadzetów jest klarowna.

LOGO
Teraz kwestia logo, w tym wypadku rowniez juz niebawem poznamy logo ktore zostalo wybrane przez nowy klub, ale mysle ze wiekszosc z nas zgodzi sie ze motyw koziołka z herbu TŻ Lublin sprawdzil sie jako logo i przez wiekszosc jest jak najbardziej akceptowalny jako logo na gadzetach klubowych. Wiec wydaje sie ze ta kwestia rowniez jest klarowna.

NAZWA
"Lublin", "Speedway Lublin" to rzeczywiscie jest jakies wyjscie w przypadku produkcji neutralnych gadzetów przez klub.
Mysle jednak ze identyfikacja z konkretna nazwa klubu (niekoniecznie oficjalna pod jaka wystepuje druzyna w lidze) rowniez bedzie istotna i mysle ze w tym wypadku na chwile obecna inicjatywa bedzie bardziej po stronie kibicow ktorzy beda chcieli taka nazwe kultywowac i poprzez roznego rodzaju akcje produkowac gadzety wlasnie z taka nazwa (w tym wypadku mam oczywiscie mam na mysli nazwe Motor). Taka potrzeba istnieje praktycznie w calej zuzlowej Polsce i mysle ze rowniez w Lublinie nie uciekniemy od tego. Niezaleznie od nazw klubow/druzyn pod jakimi wystepuja poszczegolne zespoly zdecydowana wiekszosc kibicow w calej Polsce kultywuje przywiazanie do konkretnych barw ale tez nazw i tak np:
Polonia Bydgoszcz
Sparta Wrocław
Falubaz Zielona Góra
Apator Toruń
Stal Gorzów
Wybrzeże Gdańsk
Unia Leszno
Włókniarz Częstochowa
Stal Rzeszów
Unia Tarnów
ROW Rybnik
Start Gniezno
GKM Grudziądz
Kolejarz Rawicz
Kolejarz Opole

w tej wyliczance w przypadku Lublina rowniez mamy nazwe ktora funkcjonuje niezaleznie od skrótów pod jakimi sa rejestrowane kluby LKŻ, TŻ czy obecnie KMŻ i jest to oczywiscie Motor. Teraz pytanie czy bedzie chcial taka sytuacje wykorzystac klub w dzialaniach marketingowych przy produkcji gadzetów rowniez z nazwa Motor czy też bedzie to lezało jedynie w gestii kibiców ktorzy beda sami sie organizowac i niezaleznie od gadzetow ktore bedzie produkowal klub beda sami na swoje potrzeby organizowac sie i produkowac na zamowienie gadzety z nazwa Motor.

Awatar użytkownika
tezetomaniak
Trener
Posty: 4489
Rejestracja: 12 lipca 2007, o 21:37

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#120 Postautor: tezetomaniak » 27 stycznia 2009, o 08:15

Koper.
jak klub moze wypuszczac gadzety z nazwa z ktora nie ma nic wspolnego ?

Przypomne, ze Lublin jest specyficzny, Motor to obecnie w Lublinie klub pilkarski i kojarzy sie z kopana czy tego chcecie czy nie (nie wszystkim ;] ale wiekszosci) Dodatkowo duzo (nie wszyscy ;] ) 'kibicow' Motoru ma zuzel w dupie i zyczy nam szybkiej smierci bo im brudzimy stadion i po sobie nie sprzatamy i w ogole to przez zuzel Motor jeszcze nie wygral Ligi Mistrzow.


i mam jeszcze pytanie: gdziescie byli wszystkie kozaki, ktorzy sie tak napinali na forum ze Motor jest tez zuzlowy, a jak przyszlo paru dresow na mecz z Wybrzezem to poustawiali tam was wszyskich i zaden dupy nie ruszyl. O ile pamietam wywolywali Gela, bo wczesniej cos tam sie rzucal na forum. Czego nikt nie wstal wtedy i nie pielegnowal tradycji zuzlowego Motoru co ?

edit: o ile pamietam jeszcze, to jeden z 'naszych' probowal pociagnac doping, ale po pewnym czasie zrezygnowal bo nie bylo z kim tego robic. tak dla formalnosci.

Awatar użytkownika
Radzio
Senior
Posty: 937
Rejestracja: 26 grudnia 2002, o 13:09
Lokalizacja: Lublin

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#121 Postautor: Radzio » 27 stycznia 2009, o 08:58

Co sądzicie o wprowadzeniu kart z żużlowcami? coś na wzór kart baseballowych - http://mlblogger.mlblogs.com/photos/uncategorized/baseball_cards.jpg

Tylko nie wiem jak to jest prawnie z tym, czy można użyć wizerunku sportowca bez jego zgody na takiej karcie.

go!
Trener
Posty: 3765
Rejestracja: 7 lipca 2003, o 10:23

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#122 Postautor: go! » 27 stycznia 2009, o 09:07

Oj Panowie...
Przeciez na tych nowych gadzetach to bedzie mozna przewaznie znalezc logo SPONSORA...
Klub zuzlowy bedzie tylko na przyczepke :)
A jesli juz mowimy o przyciaganiu widowni to proponuje wprowadzic sprzedaz piwa w czasie meczu i juz. Podobno UEFA sie domaga aby piwo na stadionach sprzedawac takze polskim kibicom :lol:
Jak Europa to Europa... ;)

harry
Trener
Posty: 4753
Rejestracja: 14 kwietnia 2003, o 11:14

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#123 Postautor: harry » 27 stycznia 2009, o 10:18

Och! Piwo to byłoby to :lol: :shock: . To byłoby dopiero ogladanie. Ale temu komu uda się przepchnąć ten pomysł przez maszynę urzędniczą naszego miasta trzeba będzie dać medal za ofiarność i odwagę.
" Jak powiedział mi jeden młody dziennikarz, niektórzy ludzie są genetycznie niezdolni do tego, żeby mówić prawdę" - Jacek Gajewski

Awatar użytkownika
piv
Junior
Posty: 406
Rejestracja: 8 sierpnia 2005, o 01:59

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#124 Postautor: piv » 27 stycznia 2009, o 10:20

tezetomaniak pisze:i mam jeszcze pytanie: gdziescie byli wszystkie kozaki, ktorzy sie tak napinali na forum ze Motor jest tez zuzlowy, a jak przyszlo paru dresow na mecz z Wybrzezem to poustawiali tam was wszyskich i zaden dupy nie ruszyl. O ile pamietam wywolywali Gela, bo wczesniej cos tam sie rzucal na forum. Czego nikt nie wstal wtedy i nie pielegnowal tradycji zuzlowego Motoru co ?


po 1. Napisz kogo ustawiali bo ja sobie nie przypominam zeby mnie ktos ustawial. Akcja byla skierowana z tego co pamietam w odpowiednie osoby ktore w tym temacie sie nawet nie udzielaja.
po 2.A gdzie ty byles kozaku? Piszac "tam was" to wnioskuje ze albo nie bylo cie na meczu albo siedziales z tata pod daszkiem z lornetka w rekach a reszte doczytales na forum.
po 3. Mam wrazenie ze jesli chodzi o napinanie sie i wypisywanie glupot na forum to jestes w czolowce.

owen1989
Senior
Posty: 918
Rejestracja: 2 października 2008, o 10:24

Re: Marketing mix w klubie żużlowym

#125 Postautor: owen1989 » 27 stycznia 2009, o 10:23

Ja ze swojej strony chcialem tylko bardzo pogratulowac tym kozakom ktorzy tak pisali na forum a pozniej gdy zostali wywolani siedzieli cicho :) <brawo> :lol: