Finał DMP: Motor Lublin - Sparta Wrocław 51:39, 17.09.2023

żużel w Lublinie
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
Maxx
Trener
Posty: 2967
Rejestracja: 7 października 2002, o 14:34
Lokalizacja: Lublin

Re: Finał DMP: Motor Lublin - Sparta Wrocław 51:39, 17.09.2023

#451 Postautor: Maxx » 18 września 2023, o 23:01

Sprzęt Bańbora lepiej ciągnął na lubelskim asfalcie niż Zmarzlika więc nie mówmy, że ten ostatni nic nie musi robić bo to niedorzeczne.

Flagg
Trener
Posty: 6167
Rejestracja: 26 września 2018, o 08:30

Re: Finał DMP: Motor Lublin - Sparta Wrocław 51:39, 17.09.2023

#452 Postautor: Flagg » 18 września 2023, o 23:08

Maxx pisze:Sprzęt Bańbora lepiej ciągnął na lubelskim asfalcie niż Zmarzlika więc nie mówmy, że ten ostatni nic nie musi robić bo to niedorzeczne.

Zmarzik 68,1 - 68,0 - 67,9 - 67,5 - 67,6
Banbor 68,8 - 69,0 -68,9

Prędkość maksymalna
Zmarzlik 125, 6
Banbor 120,4

Z tyym, co jest bardziej niedorzeczne to bym jednak polemizował
Motor 2024: 1.Holder 2.Cierniak 3. Lindgren 4.Kubera 5.Zmarzlik 6.Przyjemski 7.Bańbor 8.Jaworski

Awatar użytkownika
Maxx
Trener
Posty: 2967
Rejestracja: 7 października 2002, o 14:34
Lokalizacja: Lublin

Re: Finał DMP: Motor Lublin - Sparta Wrocław 51:39, 17.09.2023

#453 Postautor: Maxx » 18 września 2023, o 23:16

Dodałbym jeszcze tylko, że wiele zależy od tego kto dosiada danego motocykla. Patrząc nie na czyste statystyki ale na to jak który z nich przyspieszał można mieć mieszane uczucia. Bardziej to miałem na myśli.

Flagg
Trener
Posty: 6167
Rejestracja: 26 września 2018, o 08:30

Re: Finał DMP: Motor Lublin - Sparta Wrocław 51:39, 17.09.2023

#454 Postautor: Flagg » 18 września 2023, o 23:17

Aha

Sorry, ale bredzisz
Motor 2024: 1.Holder 2.Cierniak 3. Lindgren 4.Kubera 5.Zmarzlik 6.Przyjemski 7.Bańbor 8.Jaworski

Awatar użytkownika
Maxx
Trener
Posty: 2967
Rejestracja: 7 października 2002, o 14:34
Lokalizacja: Lublin

Re: Finał DMP: Motor Lublin - Sparta Wrocław 51:39, 17.09.2023

#455 Postautor: Maxx » 18 września 2023, o 23:20

Masz prawo do swojej oceny. Ale wycieczki osobiste zachowaj dla siebie.

CKM1946
Zawodowiec
Posty: 1312
Wiek: 30
Rejestracja: 25 września 2018, o 11:49
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Finał DMP: Motor Lublin - Sparta Wrocław 51:39, 17.09.2023

#456 Postautor: CKM1946 » 18 września 2023, o 23:23

Prędkość maksymalna nie do końca oddaje czy ktoś jest szybki czy nie. To brzmi trochę absurdalnie no ale to jest żużel.

Zmarzlik cały mecz ciśnie od bandy do bandy przy czym jego prosta robi się sporo dłuższa no i też max predkość jest wyższa. Bańbor zaś nie wypuszcza się szeroko ale każde wyjście z z wewnętrznej mu ładnie oddawało predkość. Jednak miał krótsze proste przez to.

Flagg
Trener
Posty: 6167
Rejestracja: 26 września 2018, o 08:30

Re: Finał DMP: Motor Lublin - Sparta Wrocław 51:39, 17.09.2023

#457 Postautor: Flagg » 18 września 2023, o 23:28

Gdzie tu widzisz wycieczkę osobistą? Uważam, że to co napisałeś to brednie. Nie obrażam Cię personalnie, tylko odnoszę się do zawartości, która umieściłeś.

Wysnules tezę, której w żaden sposób nie jesteś w stanie poprzeć, poza magicznymi "osobistymi obserwacjami". Nawet jak spojrzymy na telemetrię z poszczególnych okrążeń, to najwolniejsze okrążenie Znarzlika było mniej więcej na poziomie najszybszego Banbora. Sugerowanie więc, że Bańbor miał szybszy sprzęt od Bartka to po prostu bzdura.

CKM - nie ma ani jednego wskazania telemetrii, które sugerowałoby, że Banbor miał szybszy sprzęt od Znarzlika. Nie wiem dlaczego skupiasz się tylko na prędkości maksymalnej. Szczególnie, że Banbor w tym meczu akurat kurczowo się kredy nie trzymał
Motor 2024: 1.Holder 2.Cierniak 3. Lindgren 4.Kubera 5.Zmarzlik 6.Przyjemski 7.Bańbor 8.Jaworski

KrzyczącyK1b1c
Kadrowicz
Posty: 1541
Rejestracja: 22 października 2019, o 17:11

Re: Finał DMP: Motor Lublin - Sparta Wrocław 51:39, 17.09.2023

#458 Postautor: KrzyczącyK1b1c » 18 września 2023, o 23:31

Flagg pisze:Szczególnie, że Banbor w tym meczu akurat kurczowo się kredy nie trzymał

Raz na wyjściu z pierwszego łuku to prawie wpadł w dmuchańca xD bodajże w biegu z Pawlickim.

Awatar użytkownika
Maxx
Trener
Posty: 2967
Rejestracja: 7 października 2002, o 14:34
Lokalizacja: Lublin

Re: Finał DMP: Motor Lublin - Sparta Wrocław 51:39, 17.09.2023

#459 Postautor: Maxx » 18 września 2023, o 23:34

Flagg statystyki to tylko cyfry i liczby. Nie skupiaj się na nich za bardzo. Są miarodajne w dużej mierze i to jest fakt. Czasem warto jednak spojrzeć na całokształt w szerszej perspektywie z pominięciem cyfr i liczb. Technika jazdy zawodnika, ścieżki, które obiera, ustawienia silnika - sorry ale te kwestie nie łapią się w żadnych statystykach. I tyle. To brednie Twoim zdaniem?

Flagg
Trener
Posty: 6167
Rejestracja: 26 września 2018, o 08:30

Re: Finał DMP: Motor Lublin - Sparta Wrocław 51:39, 17.09.2023

#460 Postautor: Flagg » 18 września 2023, o 23:39

To on czym rozmawiamy to nie statystyki, tylko pomiary. Dwie różne rzeczy.
Motor 2024: 1.Holder 2.Cierniak 3. Lindgren 4.Kubera 5.Zmarzlik 6.Przyjemski 7.Bańbor 8.Jaworski

Awatar użytkownika
Maxx
Trener
Posty: 2967
Rejestracja: 7 października 2002, o 14:34
Lokalizacja: Lublin

Re: Finał DMP: Motor Lublin - Sparta Wrocław 51:39, 17.09.2023

#461 Postautor: Maxx » 18 września 2023, o 23:59

Pomiary to jedno. Wchodzą w skład statystyk. Jakby nie patrzeć. Co miałem na myśli wyjaśniłem wcześniej. Prędkość to tylko sucha liczba.

Flagg
Trener
Posty: 6167
Rejestracja: 26 września 2018, o 08:30

Re: Finał DMP: Motor Lublin - Sparta Wrocław 51:39, 17.09.2023

#462 Postautor: Flagg » 19 września 2023, o 00:05

Ale dalej nie jesteś w żaden sposób udowodnic, że sprzęt Banbora był szybszy od Zmarzlika. Zresztą, Andrzejewski był od Bańbora wolniejszy raptem o 0,3 sekundy. Różnica w umiejętnościach między nimi też jest spora. Wniosek? Najszybszy sprzęt we niedzielę miał prawdopodobnie Andrzejewski
Motor 2024: 1.Holder 2.Cierniak 3. Lindgren 4.Kubera 5.Zmarzlik 6.Przyjemski 7.Bańbor 8.Jaworski

Awatar użytkownika
Torsen
Trener
Posty: 4285
Rejestracja: 14 października 2005, o 16:24
Lokalizacja: Lublin

Re: Finał DMP: Motor Lublin - Sparta Wrocław 51:39, 17.09.2023

#463 Postautor: Torsen » 19 września 2023, o 00:06

To tylko porównanie, mniejsza o to, czy trafione, czy nie. Fakty są takie, ze Zmarzlik w tym sezonie często się męczy i zdarza się, ze problemu w ogóle nie jest w stanie rozwiązać w ramach pięciu startów. Komplety natluczone na różnych kelnerach zaciemniają obraz sytuacji. Problem jest wspólny dla wiekszosci zawodników stosujących te silniki, wiec nie ma mowy o przypadku. Można czekać aż Kowalski to ogarnie, tylko po co?
Obrazek
Daniel Jeleniewski: "Jeszcze kupę mogę zrobić."

arkadiusz97
Posty: 15
Rejestracja: 23 maja 2023, o 17:17

Re: Finał DMP: Motor Lublin - Sparta Wrocław 51:39, 17.09.2023

#464 Postautor: arkadiusz97 » 19 września 2023, o 00:16

Dodałbym, że od czasu kiedy Zmarzlik występuje w Motorze, to nie stanowi gwarancji, że wyścigi z jego udziałem wniosą emocje, jak to było kiedyś. Teraz BZ potrafi dojechać 20-30m za pierwszym czy nawet drugim zawodnikiem. Kiedyś mam wrażenie, że słabszy start Bartka inicjował z automatu walkę na żyletki i centrymetry. Aktualnie biegi z BZ są jednymi z najnudniejszych na Z5, jakoś tak

Flagg
Trener
Posty: 6167
Rejestracja: 26 września 2018, o 08:30

Re: Finał DMP: Motor Lublin - Sparta Wrocław 51:39, 17.09.2023

#465 Postautor: Flagg » 19 września 2023, o 00:19

Nie wiem, może po to, że gość, który siedzi w tym środowisku x lat i o żużlu, silnikach i ogólnie sprzęcie żużlowym wie więcej już my wszyscy razem wzięci, chyba jednak wie co robi? I nie będzie wywracać całego swojego warsztatu dlatego, że zrobił 10, a nie 14 punktów w finale ekstraligi. I gdyby nie gapiostwo, to właśnie świętowałby 4 tytuł mistrza świata.

Nikt nie kwestionuje tego, że kryzys jest. Ale to nie jest zjazd al'a Hampel 2022, czy nawet Janowski 2023. Chłop nie będzie robić rewolucji, która z dużą dozą prawdopodobieństwa mogłaby się skończyc jeszcze większą katastrofa, na tydzień przed najważniejszymi wydarzeniami w sezonie
Motor 2024: 1.Holder 2.Cierniak 3. Lindgren 4.Kubera 5.Zmarzlik 6.Przyjemski 7.Bańbor 8.Jaworski

Awatar użytkownika
tezetomaniak
Trener
Posty: 4502
Rejestracja: 12 lipca 2007, o 21:37

Re: Finał DMP: Motor Lublin - Sparta Wrocław 51:39, 17.09.2023

#466 Postautor: tezetomaniak » 19 września 2023, o 02:07

Flagg ma oczywiście racje, Zmarzlik skończy sezon na RK, to nie jest czas na robienie takich akcji, z wielu względów.

Porównywanie telemetrii zawodników o tak różnych umiejętnościach mija sie z celem i ciężko to nawet uznać za ciekawostkę. W wyciąganie wniosków dotyczących sprzętu można się bawić wobec zbliżonego poziomu zawodników, najlepiej o podobnym stylu jazdy. Między Bańborem a Zmarzlikiem podobieństwa kończą się na tym, że obaj jeżdżą cztery kółka w lewo.

Awatar użytkownika
kdsz
Trener
Posty: 3361
Rejestracja: 1 kwietnia 2003, o 02:47

Re: Finał DMP: Motor Lublin - Sparta Wrocław 51:39, 17.09.2023

#467 Postautor: kdsz » 19 września 2023, o 08:11

Torsen pisze:Można czekać aż Kowalski to ogarnie, tylko po co?

Na silnikach RK Racing jeżdżą Zmarzlik, Holder i Vaculik, czyli trzech z czterech najlepszych zawodników SGP. Do wymienionych trzeba dodać łagutę i Kuberę, którzy są w TOP 10 ekstraligi pod względem średniej. Wydaje mi się, że pogłoski o śmierci Kowalskiego są przedwczesne. Bez dwóch zdań pozostali tunerzy odrobili w tym roku dystans do RK, ale wciąż są za jego plecami. Zmarzlik męczy się strasznie, szczególnie na starcie, ale nie wierzę, że zdecyduje się na nowego tunera, skoro obecny ciągle jest liderem w branży, a Bartosz ma u niego status klienta VIP.
W. Komarnicki: "To co miało pójść na piłke renczne, poszło w stronę zawodników"

Awatar użytkownika
Torsen
Trener
Posty: 4285
Rejestracja: 14 października 2005, o 16:24
Lokalizacja: Lublin

Re: Finał DMP: Motor Lublin - Sparta Wrocław 51:39, 17.09.2023

#468 Postautor: Torsen » 19 września 2023, o 09:32

Zmarzlik, póki co, zawsze i u każdego tunera będzie miał status klienta VIP. Poza tym, ja nie twierdzę, ze powinien zmienić dostawcę przed ostatnim meczem finału - chyba, ze by spróbował, a test dał wynik jednoznacznie zadowalający.
Obserwacja dotycząca męki na trasie jest trafna. W ostatnim meczu zdarzało mu się przyjeżdżać - u siebie - kilkadziesiąt metrów za przeciwnikiem.
Obrazek
Daniel Jeleniewski: "Jeszcze kupę mogę zrobić."

Awatar użytkownika
dannie
Kadrowicz
Posty: 1749
Rejestracja: 13 października 2003, o 15:08
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Finał DMP: Motor Lublin - Sparta Wrocław 51:39, 17.09.2023

#469 Postautor: dannie » 19 września 2023, o 09:38

Można by powiedzieć, że są dwie grupy zawodników. Tacy, którzy do zdobycia mistrzostwa/medalu muszą mieć lepsze silniki niż bezpośrednia konkurencja, i tacy, którym wystarczy, że nie będą mieli gorszych ;)

Siedząc u Kowalskiego może Zmarzlik zakłada, że - póki co - w najgorszym wypadku będzie miał silniki nie gorsze niż czołówka GP i to mu "w miarę" wystarcza. Choć pewnie przyjemniej mu się jeździło, jak był o te 10 m przed konkurencją w technologicznym wyścigu.
Obrazek

Awatar użytkownika
kdsz
Trener
Posty: 3361
Rejestracja: 1 kwietnia 2003, o 02:47

Re: Finał DMP: Motor Lublin - Sparta Wrocław 51:39, 17.09.2023

#470 Postautor: kdsz » 19 września 2023, o 09:49

Na sportowych faktach właśnie ukazał się artykuł Mateusza Puki o tunerach:
https://sportowefakty.wp.pl/zuzel/10820 ... ilniki-naj
W. Komarnicki: "To co miało pójść na piłke renczne, poszło w stronę zawodników"

Awatar użytkownika
Torsen
Trener
Posty: 4285
Rejestracja: 14 października 2005, o 16:24
Lokalizacja: Lublin

Re: Finał DMP: Motor Lublin - Sparta Wrocław 51:39, 17.09.2023

#471 Postautor: Torsen » 19 września 2023, o 09:50

Na pewno by nam to zrobiło wielką różnicę, jakbyśmy przegrali złoty medal jednym punktem, a Bartek powtórzyłby swój występ z Torunia w RZ, polegając na swoich umiejętnościach i silnikach.
No, nic. Zobaczymy. W sumie sytuacja jest dziwna, bo statystyki właściwie nie potwierdzają problemów, które dla większości są widoczne gołym okiem. Można udawać, ze wszystko jest ok, a Bartek jest w gazie jak zwykle. Może to się potwierdzi, a może nie. Taki dylemacik, którego do niedawna nigdy nie było.
Obrazek
Daniel Jeleniewski: "Jeszcze kupę mogę zrobić."

Awatar użytkownika
RadeKas
Trener
Posty: 4902
Rejestracja: 5 listopada 2003, o 19:06
Lokalizacja: Lublin
Kontakt:

Re: Finał DMP: Motor Lublin - Sparta Wrocław 51:39, 17.09.2023

#472 Postautor: RadeKas » 19 września 2023, o 09:54

Statystyki nie biorą pod uwagę, że zawodnicy mogą jeździć na silnikach RK z zeszłego roku.
Richie Faulkner:
Good morning Poland! You were fuckin unreal last night!You blew the roof off!! It was an honor to play for you all.

Awatar użytkownika
kdsz
Trener
Posty: 3361
Rejestracja: 1 kwietnia 2003, o 02:47

Re: Finał DMP: Motor Lublin - Sparta Wrocław 51:39, 17.09.2023

#473 Postautor: kdsz » 19 września 2023, o 09:57

Bez wątpienia RK nie jest już hegemonem i ma godnych przeciwników. Pytanie, czy grupa pościgowa pójdzie za ciosem w kolejnych sezonach.

Obrazek
W. Komarnicki: "To co miało pójść na piłke renczne, poszło w stronę zawodników"

Awatar użytkownika
Torsen
Trener
Posty: 4285
Rejestracja: 14 października 2005, o 16:24
Lokalizacja: Lublin

Re: Finał DMP: Motor Lublin - Sparta Wrocław 51:39, 17.09.2023

#474 Postautor: Torsen » 19 września 2023, o 10:01

A pamiętacie Hansena na zeszłorocznym motocyklu Bartka? :lol: Woźniak nazwał go co prawda „samolotem”, ale chyba musiał mieć na myśli sposób, w jaki zakończył zawody ;)
Ja rozumiem, ze upodobania poszczególnych zawodników maja swoją specyfikę, ale to tempa tez za bardzo nie miało.
Obrazek
Daniel Jeleniewski: "Jeszcze kupę mogę zrobić."

Awatar użytkownika
Saint
Zawodowiec
Posty: 1292
Rejestracja: 24 czerwca 2004, o 12:38
Lokalizacja: LUBLIN/Warszawa

Re: Finał DMP: Motor Lublin - Sparta Wrocław 51:39, 17.09.2023

#475 Postautor: Saint » 19 września 2023, o 10:33

Wydaje mi się, że u Kowalskiego olbrzymie znaczenie ma temperatura. Co roku Cierniak ma gorszy początek i koniec sezonu, teraz tak samo było/jest z Bartkiem. Bartek masakrycznie zawala stary- poza pojedynczymi biegami BZ nie odstaje od innych. Po prostu nie ma juz takich rakiet, żeby wyprzedzać gdzie chce i jak chce.. jakby wychodził lepiej to nie sądzę aby tracił pozycje na dystansie. On ich po prostu nie zyskuje (nie zawsze). Starty ma wrecz tragiczne…