Nasi rywale - 2021
Re: Nasi rywale - 2021
Przeciez w formule 1 czesto Williams czesto osiaga wieksze predkosci na prostych niz Mercedes czy Red Bull a mimo to jest na koncu stawki. Krzysiek Cegielski dobrze kiedys powiedzial ze wieksze znaczenie ma umiejetnosc dopasowania sie do warunkow niz sama moc silnika bo te sa porownywalne. Dodatkowo w tym samym wywiadzie powiedzial ze topowi zawodnicy zamawiaja po 3 silniki na raz tak aby miec wszystko z tej samej serii. Podejmuja duze ryzyko ale tylko tak sa w stanie utrzymac wysoki poziom przez caly sezon. O tym samym wpominal kiedys Tomek Gollob.
Dobrym przykladem jest w tym sezonie Wadim Tarasienko, od kiedy zatarl swoj najlepszy silnik w Bydgoszczy to juz tak nie bryluje.
Dobrym przykladem jest w tym sezonie Wadim Tarasienko, od kiedy zatarl swoj najlepszy silnik w Bydgoszczy to juz tak nie bryluje.
Re: Nasi rywale - 2021
Tai Woffinden po zmianie tunera opowiadał, że Daniel Kowalski (syn Ryszarda) poświęca mu mnóstwo czasu, dzięki czemu sprzęt spisuje się wyśmienicie. Ciekawe, czy tak samo wygląda współpraca na linii Daniel Jeleniewski - RK Racing.
Piszecie, że najważniejsze jest zrozumienie sprzętu. Wygląda na to, że z Kowalskim pracują najbardziej kumaci goście, skoro totalnie zdominowali cykl SGP. Szkoda, że FGM, PJR i ASH-Tech nie mają tyle szczęścia do zawodników.
W tym roku na serio zacząłem się zastanawiać, czy da się zdobyć tytuł nie będąc w stajni Kowalskiego. W tym sezonie zawodnicy RK Racing wygrali WSZYSTKIE rundy SGP plus GP Challenge.
Piszecie, że najważniejsze jest zrozumienie sprzętu. Wygląda na to, że z Kowalskim pracują najbardziej kumaci goście, skoro totalnie zdominowali cykl SGP. Szkoda, że FGM, PJR i ASH-Tech nie mają tyle szczęścia do zawodników.
W tym roku na serio zacząłem się zastanawiać, czy da się zdobyć tytuł nie będąc w stajni Kowalskiego. W tym sezonie zawodnicy RK Racing wygrali WSZYSTKIE rundy SGP plus GP Challenge.
W. Komarnicki: "To co miało pójść na piłke renczne, poszło w stronę zawodników"
Re: Nasi rywale - 2021
Nie tak dawno Lindgren jeżdżąc jak zwykle na Flemingach, był szybszy niż pocisk wystrzelony z Uboota i rządził w SGP, a w lidze do czerwca legitymował się średnią rzędu 2.9. Szukacie chyba problemu na siłę. Całe Leszno jeździło na Ashleyu i lało całą ligę 3 lata z rzędu...
Nie ma ludzi niezastąpionych, ale są ludzie niepowtarzalni.
Re: Nasi rywale - 2021
lało bo miało co najmniej równorzędnych napieraczy do przeciwników ale bili na głowę duetem Smyk Kubson resztę juniorów .
Zdaje się Dobrucki mówił , że dziś sprzęt to 80 % reszta to umiejętności
Zdaje się Dobrucki mówił , że dziś sprzęt to 80 % reszta to umiejętności
Re: Nasi rywale - 2021
Z czego połowa z tych 20% umiejętności to umiejętności dopasowania silnika do toru. Marzeniem byłoby przynajmniej wyrównanie tych proporcji.
Re: Nasi rywale - 2021
Wadim Tarasienko podziękował za ofertę Stelmet Falubazowi. Jeśli będzie miał zostać w eWinner 1. Lidze, to dalej będzie jeździł w Abramczyk Polonii. Rosjanin nie porzuca myśli o PGE Ekstralidze, ale jego cennik zwala z nóg.
Z naszych informacji wynika, że ekstraligowy klub, który zdecyduje się na zatrudnienie Wadima Tarasienki będzie musiał wyłożyć między 500 a 600 tysięcy złotych za podpis i 7 tysięcy za punkt.
Zostały mu już tylko GKM i Unia
Żużlowiec mógłby trafić do ZOOleszcz DPV Logistic GKM-u, ewentualnie Fogo Unii Leszno, bo tylko te dwa kluby nie zamknęły składów. Łatwo jednak nie będzie, bo w Lesznie zastanawiają się nad o wiele tańszym Matejem Zagarem, a w Grudziądzu chcieliby przede wszystkim Maxa Fricke.
Czytaj więcej na https://sport.interia.pl/zuzel/news-zuz ... ign=chrome
Z naszych informacji wynika, że ekstraligowy klub, który zdecyduje się na zatrudnienie Wadima Tarasienki będzie musiał wyłożyć między 500 a 600 tysięcy złotych za podpis i 7 tysięcy za punkt.
Zostały mu już tylko GKM i Unia
Żużlowiec mógłby trafić do ZOOleszcz DPV Logistic GKM-u, ewentualnie Fogo Unii Leszno, bo tylko te dwa kluby nie zamknęły składów. Łatwo jednak nie będzie, bo w Lesznie zastanawiają się nad o wiele tańszym Matejem Zagarem, a w Grudziądzu chcieliby przede wszystkim Maxa Fricke.
Czytaj więcej na https://sport.interia.pl/zuzel/news-zuz ... ign=chrome
Re: Nasi rywale - 2021
kdsz pisze:Tai Woffinden po zmianie tunera opowiadał, że Daniel Kowalski (syn Ryszarda) poświęca mu mnóstwo czasu, dzięki czemu sprzęt spisuje się wyśmienicie. Ciekawe, czy tak samo wygląda współpraca na linii Daniel Jeleniewski - RK Racing.
Piszecie, że najważniejsze jest zrozumienie sprzętu. Wygląda na to, że z Kowalskim pracują najbardziej kumaci goście, skoro totalnie zdominowali cykl SGP. Szkoda, że FGM, PJR i ASH-Tech nie mają tyle szczęścia do zawodników.
W tym roku na serio zacząłem się zastanawiać, czy da się zdobyć tytuł nie będąc w stajni Kowalskiego. W tym sezonie zawodnicy RK Racing wygrali WSZYSTKIE rundy SGP plus GP Challenge.
Idealna odpowiedź:
Buczek też ponoć ostatnio zmienił Kowalskiego i coś w jego dyspozycji się ruszyło.Nie tak dawno Lindgren jeżdżąc jak zwykle na Flemingach, był szybszy niż pocisk wystrzelony z Uboota i rządził w SGP, a w lidze do czerwca legitymował się średnią rzędu 2.9. Szukacie chyba problemu na siłę. Całe Leszno jeździło na Ashleyu i lało całą ligę 3 lata z rzędu...
To trochę jak z silnikami. Kiedyś była Jawa i GM, część jechała na jednym, część na drugim. Dzisiaj już nikt Jawy nie używa. Podobnie ma się rzecz z tunerami, z tym że jest ich sporo więcej i dysproporcji pomiędzy nimi aż takiej nie ma. Dziś rządzi Kowalski, za kilka lat może rządzić ktoś inny.
Jak się układa współpraca na linii Jeleniewski - Kowalski? Może trzeba byłoby się zastanowić jakie pieniądze zostawia u Kowalskiego Jeleniewski, a jakie Zmarzlik?
Zawodnicy z Leszna zapracowali sobie na taką opinię właśnie zdobywając 3 tytuły mistrzowskie. Przed nimi to wcale nie była drużyna, która na papierze powinna dominować. Zarówno Pawlicki jak i Kołodziej notowali bardzo przeciętne sezony, do tego średniawy Kurtz, coraz słabszy Hampel i początkujący choć utalentowani juniorzy.
Re: Nasi rywale - 2021
Jeżeli to prawda z Tarasienką - to chłopak oszalał.
Re: Nasi rywale - 2021
istred pisze:Dziś rządzi Kowalski, za kilka lat może rządzić ktoś inny.
Kowalski zapracował na swoją obecną pozycję inwestując zaangażowanie, wiedzę i ogromne pieniądze. Dziś spija śmietankę na którą uczciwie zapracował. Tylko ja bym wolał, żeby w żużlu dominowali zawodnicy, a nie tunerzy. Taka infantylna fantazja.
W. Komarnicki: "To co miało pójść na piłke renczne, poszło w stronę zawodników"
Re: Nasi rywale - 2021
Moim zdaniem dominują zawodnicy, a tunerzy są dodatkiem. Istotny, ale jednak wciąż dodatkiem.
Re: Nasi rywale - 2021
Ale prędkość maksymalna w F1 jest wypadkową wielu czynników, w tym ustawienia aerodynamiki i limitera. Williams na niektórych torach zwiększał prędkość maksymalną ale ogromnym kosztem - mniejszego docisku w zakrętach i zwiększonego zużycia silnika. Więc to nie jest dobry przykład.GIGI pisze:Przeciez w formule 1 czesto Williams czesto osiaga wieksze predkosci na prostych niz Mercedes czy Red Bull a mimo to jest na koncu stawki.
Nie przemawia do mnie twierdzenie, że umiejętność przedstawienia tunerowi swoich oczekiwań odnośnie do parametrów silnika należy do kanonu umiejętności żużlowca. Do kanonu, oprócz umiejętności jeździeckich oczywiście, należy przede wszystkim umiejętność ustawienia motocykla do danego toru (zębatka, dysza, zapłon), który - truizm - "jest taki sam dla wszystkich".
Te dwie umiejętności - ustawienia motocykla i jego prowadzenia - wystarczą, by wskazać najlepszych, nawet przy równych silnikach. Przy ułamku kosztów.
Daniel Jeleniewski: "Jeszcze kupę mogę zrobić."
Re: Nasi rywale - 2021
GIGI pisze:Przeciez w formule 1 czesto Williams czesto osiaga wieksze predkosci na prostych niz Mercedes czy Red Bull a mimo to jest na koncu stawki.
Nie te czasy, Williams chyba wyprzedza i Alfe i Haasa. Poza tym Williams ma wlasnie silnik Mercedesa, a tak juz poza wszystkim, to nie wyscigi na 1/4 mili zeby predkosc na prostej miala decydowac.
Re: Nasi rywale - 2021
Gelo pisze:https://po-bandzie.com.pl/zuzel-dokad-jedziemy-motorku-czyli-kto-kogo-przechytrzy-ten-wygral/
Gelo, a właściwie Sierakowski odarł mnie trochę ze złudzeń
nic
Re: Nasi rywale - 2021
To u nas w końcu ten Drabik czy już nie?
Swoją drogą, ta cisza ze strony Drabika i zero kontaktu ze światem zewnętrznym jest niepokojące. Jak on sobie wyobraża takie funkcjonowanie w trakcie sezonu? Wiadomo, że od mediów można stronić, ale całkiem od nich nie ucieknie.
Swoją drogą, ta cisza ze strony Drabika i zero kontaktu ze światem zewnętrznym jest niepokojące. Jak on sobie wyobraża takie funkcjonowanie w trakcie sezonu? Wiadomo, że od mediów można stronić, ale całkiem od nich nie ucieknie.
Nie ma ludzi niezastąpionych, ale są ludzie niepowtarzalni.
Re: Nasi rywale - 2021
Według Ostafa:
Czyli trenować zaczął, chociaż tyle. Ciekawe co z tych treningów wyniesie. Chce jeździć czy nie?
Motor Lublin trenował w Gdańsku przed wyjazdowym meczem play-off z Moje Bermudy Stalą Gorzów, a Maksym Drabik, który podpisał z Motorem kontrakt na przyszły rok, jeździł w Gorican. To pierwszy trening Drabika od chwili zawieszenia za złamanie procedury antydopingowej.
Czyli trenować zaczął, chociaż tyle. Ciekawe co z tych treningów wyniesie. Chce jeździć czy nie?
Re: Nasi rywale - 2021
Mam nadzieję, że oprócz wykluczenia Gomolski zostanie upomniany za stwarzanie niebezpieczeństwa na torze
Nie ma ludzi niezastąpionych, ale są ludzie niepowtarzalni.
Re: Nasi rywale - 2021
Czewa ogłosiła właśnie przedłużenie kontraktu Jeppesena ;)
Motor 2024: 1.Holder 2.Cierniak 3. Lindgren 4.Kubera 5.Zmarzlik 6.Przyjemski 7.Bańbor 8.Jaworski
Re: Nasi rywale - 2021
Jeszcze odnośnie priorytetów u tunerów. W magazynie ekstraligi na wp.pl Marcin Majewski powiedział, że prawdopodobny jest rozwód Woffindena z Ryszardem Kowalskim. Tai w hierarchii polskiego tunera spadł na dalsze miejsce i nie może liczyć na obsługę na poziomie Bartosza Zmarzlika i Artioma Łaguty.
https://youtu.be/sQxnz0VGeqI
https://youtu.be/sQxnz0VGeqI
W. Komarnicki: "To co miało pójść na piłke renczne, poszło w stronę zawodników"
Re: Nasi rywale - 2021
Torsen pisze:Ale prędkość maksymalna w F1 jest wypadkową wielu czynników, w tym ustawienia aerodynamiki i limitera. Williams na niektórych torach zwiększał prędkość maksymalną ale ogromnym kosztem - mniejszego docisku w zakrętach i zwiększonego zużycia silnika. Więc to nie jest dobry przykład.GIGI pisze:Przeciez w formule 1 czesto Williams czesto osiaga wieksze predkosci na prostych niz Mercedes czy Red Bull a mimo to jest na koncu stawki.
A w zuzlu jest inaczej? Dac silnik Zmarzlika jakiemus mlodemu adeptowi to tez pewnie bedzie ogony wozil.
Re: Nasi rywale - 2021
Saeyl pisze:Według Ostafa:Motor Lublin trenował w Gdańsku przed wyjazdowym meczem play-off z Moje Bermudy Stalą Gorzów, a Maksym Drabik, który podpisał z Motorem kontrakt na przyszły rok, jeździł w Gorican. To pierwszy trening Drabika od chwili zawieszenia za złamanie procedury antydopingowej.
Czyli trenować zaczął, chociaż tyle. Ciekawe co z tych treningów wyniesie. Chce jeździć czy nie?
Bez jaj...a czemu mialby nie chciec. Ma jakies alternatywy aby zarobic banke rocznie?
Motor 2023: 1.Zmarzlik 2.Hampel 3.Holder 4. Kubera 5. Lindgren 6.Cierniak 7.Banbor 8.Lampart
Re: Nasi rywale - 2021
Rzecz w tym co na chwilę obecną Drabik ma w głowie i w jakim stanie jest jego psychika po tym co się stało. Tylko tego należy się obawiać bo, że jeździć potrafi to chyba nikt nie ma wątpliwości...
Re: Nasi rywale - 2021
"Chociaż tyle "? A z ciekawości, co jeszcze powinien na ten moment zrobić Drabik? Chodzic od portalu do portalu i wywiadów udzielać? Krzyczeć na rynku w Czewie, że jest gotowy do powrotu?
Mógł zacząć trenować, to zaczął.
Mógł zacząć trenować, to zaczął.
Motor 2024: 1.Holder 2.Cierniak 3. Lindgren 4.Kubera 5.Zmarzlik 6.Przyjemski 7.Bańbor 8.Jaworski
Re: Nasi rywale - 2021
Flagg pisze:"Chociaż tyle "? A z ciekawości, co jeszcze powinien na ten moment zrobić Drabik? Chodzic od portalu do portalu i wywiadów udzielać? Krzyczeć na rynku w Czewie, że jest gotowy do powrotu?
Mógł zacząć trenować, to zaczął.
Przecież ja mu nie każe i nie wymagam od niego by robił coś więcej.