Nasi rywale - 2021

żużel w Lublinie
Wiadomość
Autor
Awatar użytkownika
GIGI
Trener
Posty: 2673
Rejestracja: 27 marca 2003, o 11:07

Re: Nasi rywale - 2021

#1076 Postautor: GIGI » 3 września 2021, o 12:27

Przeciez w formule 1 czesto Williams czesto osiaga wieksze predkosci na prostych niz Mercedes czy Red Bull a mimo to jest na koncu stawki. Krzysiek Cegielski dobrze kiedys powiedzial ze wieksze znaczenie ma umiejetnosc dopasowania sie do warunkow niz sama moc silnika bo te sa porownywalne. Dodatkowo w tym samym wywiadzie powiedzial ze topowi zawodnicy zamawiaja po 3 silniki na raz tak aby miec wszystko z tej samej serii. Podejmuja duze ryzyko ale tylko tak sa w stanie utrzymac wysoki poziom przez caly sezon. O tym samym wpominal kiedys Tomek Gollob.
Dobrym przykladem jest w tym sezonie Wadim Tarasienko, od kiedy zatarl swoj najlepszy silnik w Bydgoszczy to juz tak nie bryluje.

Awatar użytkownika
kdsz
Trener
Posty: 3328
Rejestracja: 1 kwietnia 2003, o 02:47

Re: Nasi rywale - 2021

#1077 Postautor: kdsz » 3 września 2021, o 12:28

Tai Woffinden po zmianie tunera opowiadał, że Daniel Kowalski (syn Ryszarda) poświęca mu mnóstwo czasu, dzięki czemu sprzęt spisuje się wyśmienicie. Ciekawe, czy tak samo wygląda współpraca na linii Daniel Jeleniewski - RK Racing.

Piszecie, że najważniejsze jest zrozumienie sprzętu. Wygląda na to, że z Kowalskim pracują najbardziej kumaci goście, skoro totalnie zdominowali cykl SGP. Szkoda, że FGM, PJR i ASH-Tech nie mają tyle szczęścia do zawodników.
W tym roku na serio zacząłem się zastanawiać, czy da się zdobyć tytuł nie będąc w stajni Kowalskiego. W tym sezonie zawodnicy RK Racing wygrali WSZYSTKIE rundy SGP plus GP Challenge.
W. Komarnicki: "To co miało pójść na piłke renczne, poszło w stronę zawodników"

Awatar użytkownika
kibicLBN
Trener
Posty: 6376
Rejestracja: 23 lipca 2009, o 21:47

Re: Nasi rywale - 2021

#1078 Postautor: kibicLBN » 3 września 2021, o 12:35

Nie tak dawno Lindgren jeżdżąc jak zwykle na Flemingach, był szybszy niż pocisk wystrzelony z Uboota i rządził w SGP, a w lidze do czerwca legitymował się średnią rzędu 2.9. Szukacie chyba problemu na siłę. Całe Leszno jeździło na Ashleyu i lało całą ligę 3 lata z rzędu...
Nie ma ludzi niezastąpionych, ale są ludzie niepowtarzalni.

Karamba
Senior
Posty: 835
Rejestracja: 5 lipca 2021, o 14:24

Re: Nasi rywale - 2021

#1079 Postautor: Karamba » 3 września 2021, o 12:57

lało bo miało co najmniej równorzędnych napieraczy do przeciwników ale bili na głowę duetem Smyk Kubson resztę juniorów .
Zdaje się Dobrucki mówił , że dziś sprzęt to 80 % reszta to umiejętności

Awatar użytkownika
Gelo
Leszek Demski
Posty: 13270
Rejestracja: 23 września 2002, o 12:11
Lokalizacja: Lublin

Re: Nasi rywale - 2021

#1080 Postautor: Gelo » 3 września 2021, o 13:01

Z czego połowa z tych 20% umiejętności to umiejętności dopasowania silnika do toru. Marzeniem byłoby przynajmniej wyrównanie tych proporcji.

Karamba
Senior
Posty: 835
Rejestracja: 5 lipca 2021, o 14:24

Re: Nasi rywale - 2021

#1081 Postautor: Karamba » 3 września 2021, o 13:19

Wadim Tarasienko podziękował za ofertę Stelmet Falubazowi. Jeśli będzie miał zostać w eWinner 1. Lidze, to dalej będzie jeździł w Abramczyk Polonii. Rosjanin nie porzuca myśli o PGE Ekstralidze, ale jego cennik zwala z nóg.

Z naszych informacji wynika, że ekstraligowy klub, który zdecyduje się na zatrudnienie Wadima Tarasienki będzie musiał wyłożyć między 500 a 600 tysięcy złotych za podpis i 7 tysięcy za punkt.

Zostały mu już tylko GKM i Unia
Żużlowiec mógłby trafić do ZOOleszcz DPV Logistic GKM-u, ewentualnie Fogo Unii Leszno, bo tylko te dwa kluby nie zamknęły składów. Łatwo jednak nie będzie, bo w Lesznie zastanawiają się nad o wiele tańszym Matejem Zagarem, a w Grudziądzu chcieliby przede wszystkim Maxa Fricke.

Czytaj więcej na https://sport.interia.pl/zuzel/news-zuz ... ign=chrome

Awatar użytkownika
istred
Trener
Posty: 7231
Rejestracja: 27 stycznia 2004, o 20:38
Lokalizacja: Lublin

Re: Nasi rywale - 2021

#1082 Postautor: istred » 3 września 2021, o 13:29

kdsz pisze:Tai Woffinden po zmianie tunera opowiadał, że Daniel Kowalski (syn Ryszarda) poświęca mu mnóstwo czasu, dzięki czemu sprzęt spisuje się wyśmienicie. Ciekawe, czy tak samo wygląda współpraca na linii Daniel Jeleniewski - RK Racing.

Piszecie, że najważniejsze jest zrozumienie sprzętu. Wygląda na to, że z Kowalskim pracują najbardziej kumaci goście, skoro totalnie zdominowali cykl SGP. Szkoda, że FGM, PJR i ASH-Tech nie mają tyle szczęścia do zawodników.
W tym roku na serio zacząłem się zastanawiać, czy da się zdobyć tytuł nie będąc w stajni Kowalskiego. W tym sezonie zawodnicy RK Racing wygrali WSZYSTKIE rundy SGP plus GP Challenge.

Idealna odpowiedź:
Nie tak dawno Lindgren jeżdżąc jak zwykle na Flemingach, był szybszy niż pocisk wystrzelony z Uboota i rządził w SGP, a w lidze do czerwca legitymował się średnią rzędu 2.9. Szukacie chyba problemu na siłę. Całe Leszno jeździło na Ashleyu i lało całą ligę 3 lata z rzędu...
Buczek też ponoć ostatnio zmienił Kowalskiego i coś w jego dyspozycji się ruszyło.

To trochę jak z silnikami. Kiedyś była Jawa i GM, część jechała na jednym, część na drugim. Dzisiaj już nikt Jawy nie używa. Podobnie ma się rzecz z tunerami, z tym że jest ich sporo więcej i dysproporcji pomiędzy nimi aż takiej nie ma. Dziś rządzi Kowalski, za kilka lat może rządzić ktoś inny.

Jak się układa współpraca na linii Jeleniewski - Kowalski? Może trzeba byłoby się zastanowić jakie pieniądze zostawia u Kowalskiego Jeleniewski, a jakie Zmarzlik?

Zawodnicy z Leszna zapracowali sobie na taką opinię właśnie zdobywając 3 tytuły mistrzowskie. Przed nimi to wcale nie była drużyna, która na papierze powinna dominować. Zarówno Pawlicki jak i Kołodziej notowali bardzo przeciętne sezony, do tego średniawy Kurtz, coraz słabszy Hampel i początkujący choć utalentowani juniorzy.

Awatar użytkownika
Gelo
Leszek Demski
Posty: 13270
Rejestracja: 23 września 2002, o 12:11
Lokalizacja: Lublin

Re: Nasi rywale - 2021

#1083 Postautor: Gelo » 3 września 2021, o 13:32

Jeżeli to prawda z Tarasienką - to chłopak oszalał.

Awatar użytkownika
kdsz
Trener
Posty: 3328
Rejestracja: 1 kwietnia 2003, o 02:47

Re: Nasi rywale - 2021

#1084 Postautor: kdsz » 3 września 2021, o 13:42

istred pisze:Dziś rządzi Kowalski, za kilka lat może rządzić ktoś inny.

Kowalski zapracował na swoją obecną pozycję inwestując zaangażowanie, wiedzę i ogromne pieniądze. Dziś spija śmietankę na którą uczciwie zapracował. Tylko ja bym wolał, żeby w żużlu dominowali zawodnicy, a nie tunerzy. Taka infantylna fantazja.
W. Komarnicki: "To co miało pójść na piłke renczne, poszło w stronę zawodników"

Awatar użytkownika
istred
Trener
Posty: 7231
Rejestracja: 27 stycznia 2004, o 20:38
Lokalizacja: Lublin

Re: Nasi rywale - 2021

#1085 Postautor: istred » 3 września 2021, o 13:55

Moim zdaniem dominują zawodnicy, a tunerzy są dodatkiem. Istotny, ale jednak wciąż dodatkiem.

Awatar użytkownika
Gelo
Leszek Demski
Posty: 13270
Rejestracja: 23 września 2002, o 12:11
Lokalizacja: Lublin

Re: Nasi rywale - 2021

#1086 Postautor: Gelo » 3 września 2021, o 15:09


Awatar użytkownika
Torsen
Trener
Posty: 4268
Rejestracja: 14 października 2005, o 16:24
Lokalizacja: Lublin

Re: Nasi rywale - 2021

#1087 Postautor: Torsen » 3 września 2021, o 15:34

GIGI pisze:Przeciez w formule 1 czesto Williams czesto osiaga wieksze predkosci na prostych niz Mercedes czy Red Bull a mimo to jest na koncu stawki.
Ale prędkość maksymalna w F1 jest wypadkową wielu czynników, w tym ustawienia aerodynamiki i limitera. Williams na niektórych torach zwiększał prędkość maksymalną ale ogromnym kosztem - mniejszego docisku w zakrętach i zwiększonego zużycia silnika. Więc to nie jest dobry przykład.

Nie przemawia do mnie twierdzenie, że umiejętność przedstawienia tunerowi swoich oczekiwań odnośnie do parametrów silnika należy do kanonu umiejętności żużlowca. Do kanonu, oprócz umiejętności jeździeckich oczywiście, należy przede wszystkim umiejętność ustawienia motocykla do danego toru (zębatka, dysza, zapłon), który - truizm - "jest taki sam dla wszystkich".
Te dwie umiejętności - ustawienia motocykla i jego prowadzenia - wystarczą, by wskazać najlepszych, nawet przy równych silnikach. Przy ułamku kosztów.
Obrazek
Daniel Jeleniewski: "Jeszcze kupę mogę zrobić."

go!
Trener
Posty: 3765
Rejestracja: 7 lipca 2003, o 10:23

Re: Nasi rywale - 2021

#1088 Postautor: go! » 3 września 2021, o 16:02

GIGI pisze:Przeciez w formule 1 czesto Williams czesto osiaga wieksze predkosci na prostych niz Mercedes czy Red Bull a mimo to jest na koncu stawki.

Nie te czasy, Williams chyba wyprzedza i Alfe i Haasa. Poza tym Williams ma wlasnie silnik Mercedesa, a tak juz poza wszystkim, to nie wyscigi na 1/4 mili zeby predkosc na prostej miala decydowac.

Awatar użytkownika
WBA
Szkółkowicz
Posty: 274
Rejestracja: 4 lipca 2003, o 13:20
Lokalizacja: Lublin-zone
Kontakt:

Re: Nasi rywale - 2021

#1089 Postautor: WBA » 3 września 2021, o 21:12

Gelo pisze:https://po-bandzie.com.pl/zuzel-dokad-jedziemy-motorku-czyli-kto-kogo-przechytrzy-ten-wygral/


Obrazek

Gelo, a właściwie Sierakowski odarł mnie trochę ze złudzeń
nic

Awatar użytkownika
kibicLBN
Trener
Posty: 6376
Rejestracja: 23 lipca 2009, o 21:47

Re: Nasi rywale - 2021

#1090 Postautor: kibicLBN » 4 września 2021, o 10:14

To u nas w końcu ten Drabik czy już nie?
Swoją drogą, ta cisza ze strony Drabika i zero kontaktu ze światem zewnętrznym jest niepokojące. Jak on sobie wyobraża takie funkcjonowanie w trakcie sezonu? Wiadomo, że od mediów można stronić, ale całkiem od nich nie ucieknie.
Nie ma ludzi niezastąpionych, ale są ludzie niepowtarzalni.

Awatar użytkownika
Saeyl
Kadrowicz
Posty: 1611
Rejestracja: 1 listopada 2018, o 19:39
Lokalizacja: Lublin

Re: Nasi rywale - 2021

#1091 Postautor: Saeyl » 4 września 2021, o 16:03

Według Ostafa:
Motor Lublin trenował w Gdańsku przed wyjazdowym meczem play-off z Moje Bermudy Stalą Gorzów, a Maksym Drabik, który podpisał z Motorem kontrakt na przyszły rok, jeździł w Gorican. To pierwszy trening Drabika od chwili zawieszenia za złamanie procedury antydopingowej.

Czyli trenować zaczął, chociaż tyle. Ciekawe co z tych treningów wyniesie. Chce jeździć czy nie?

Awatar użytkownika
kibicLBN
Trener
Posty: 6376
Rejestracja: 23 lipca 2009, o 21:47

Re: Nasi rywale - 2021

#1092 Postautor: kibicLBN » 4 września 2021, o 16:19

Mam nadzieję, że oprócz wykluczenia Gomolski zostanie upomniany za stwarzanie niebezpieczeństwa na torze
Nie ma ludzi niezastąpionych, ale są ludzie niepowtarzalni.

Flagg
Trener
Posty: 6097
Rejestracja: 26 września 2018, o 08:30

Re: Nasi rywale - 2021

#1093 Postautor: Flagg » 4 września 2021, o 16:22

Czewa ogłosiła właśnie przedłużenie kontraktu Jeppesena ;)
Motor 2024: 1.Holder 2.Cierniak 3. Lindgren 4.Kubera 5.Zmarzlik 6.Przyjemski 7.Bańbor 8.Jaworski

Awatar użytkownika
Speedway
Trener
Posty: 2525
Rejestracja: 23 września 2005, o 23:14
Lokalizacja: Łęczna

Re: Nasi rywale - 2021

#1094 Postautor: Speedway » 4 września 2021, o 16:43

Gratulacje! ;)
Obrazek

Awatar użytkownika
kdsz
Trener
Posty: 3328
Rejestracja: 1 kwietnia 2003, o 02:47

Re: Nasi rywale - 2021

#1095 Postautor: kdsz » 4 września 2021, o 17:33

Jeszcze odnośnie priorytetów u tunerów. W magazynie ekstraligi na wp.pl Marcin Majewski powiedział, że prawdopodobny jest rozwód Woffindena z Ryszardem Kowalskim. Tai w hierarchii polskiego tunera spadł na dalsze miejsce i nie może liczyć na obsługę na poziomie Bartosza Zmarzlika i Artioma Łaguty.

https://youtu.be/sQxnz0VGeqI
W. Komarnicki: "To co miało pójść na piłke renczne, poszło w stronę zawodników"

Awatar użytkownika
GIGI
Trener
Posty: 2673
Rejestracja: 27 marca 2003, o 11:07

Re: Nasi rywale - 2021

#1096 Postautor: GIGI » 4 września 2021, o 19:27

Torsen pisze:
GIGI pisze:Przeciez w formule 1 czesto Williams czesto osiaga wieksze predkosci na prostych niz Mercedes czy Red Bull a mimo to jest na koncu stawki.
Ale prędkość maksymalna w F1 jest wypadkową wielu czynników, w tym ustawienia aerodynamiki i limitera. Williams na niektórych torach zwiększał prędkość maksymalną ale ogromnym kosztem - mniejszego docisku w zakrętach i zwiększonego zużycia silnika. Więc to nie jest dobry przykład.


A w zuzlu jest inaczej? Dac silnik Zmarzlika jakiemus mlodemu adeptowi to tez pewnie bedzie ogony wozil.

Awatar użytkownika
jacur78
Senior
Posty: 603
Rejestracja: 25 października 2003, o 16:39
Lokalizacja: Poole

Re: Nasi rywale - 2021

#1097 Postautor: jacur78 » 4 września 2021, o 19:30

Saeyl pisze:Według Ostafa:
Motor Lublin trenował w Gdańsku przed wyjazdowym meczem play-off z Moje Bermudy Stalą Gorzów, a Maksym Drabik, który podpisał z Motorem kontrakt na przyszły rok, jeździł w Gorican. To pierwszy trening Drabika od chwili zawieszenia za złamanie procedury antydopingowej.

Czyli trenować zaczął, chociaż tyle. Ciekawe co z tych treningów wyniesie. Chce jeździć czy nie?

Bez jaj...a czemu mialby nie chciec. Ma jakies alternatywy aby zarobic banke rocznie?
Motor 2023: 1.Zmarzlik 2.Hampel 3.Holder 4. Kubera 5. Lindgren 6.Cierniak 7.Banbor 8.Lampart

nilu78
Posty: 66
Rejestracja: 29 maja 2021, o 09:34

Re: Nasi rywale - 2021

#1098 Postautor: nilu78 » 4 września 2021, o 19:43

Rzecz w tym co na chwilę obecną Drabik ma w głowie i w jakim stanie jest jego psychika po tym co się stało. Tylko tego należy się obawiać bo, że jeździć potrafi to chyba nikt nie ma wątpliwości...

Flagg
Trener
Posty: 6097
Rejestracja: 26 września 2018, o 08:30

Re: Nasi rywale - 2021

#1099 Postautor: Flagg » 4 września 2021, o 19:52

"Chociaż tyle "? A z ciekawości, co jeszcze powinien na ten moment zrobić Drabik? Chodzic od portalu do portalu i wywiadów udzielać? Krzyczeć na rynku w Czewie, że jest gotowy do powrotu?

Mógł zacząć trenować, to zaczął.
Motor 2024: 1.Holder 2.Cierniak 3. Lindgren 4.Kubera 5.Zmarzlik 6.Przyjemski 7.Bańbor 8.Jaworski

nilu78
Posty: 66
Rejestracja: 29 maja 2021, o 09:34

Re: Nasi rywale - 2021

#1100 Postautor: nilu78 » 4 września 2021, o 20:03

Flagg pisze:"Chociaż tyle "? A z ciekawości, co jeszcze powinien na ten moment zrobić Drabik? Chodzic od portalu do portalu i wywiadów udzielać? Krzyczeć na rynku w Czewie, że jest gotowy do powrotu?

Mógł zacząć trenować, to zaczął.


Przecież ja mu nie każe i nie wymagam od niego by robił coś więcej.